perjantai 29. marraskuuta 2024

Pukinmäen koulusta ja väestön vaihtumisesta

Helsingin sanomat kertoi pari päivää sitten helsinkiläisestä yläkoulusta, jota noin kymmenpäinen poikajoukko terrorisoi. Tilanne siellä - Pukinmäen koulunkäyntialueella - on mennyt niin pahaksi, että jopa opettajat pelkäävät. 

Tämä johtuu siitä, että koulussa esiintyy päivittäin väkivaltaa, varastelua ja huorittelua. Myös koulun irtaimistoa rikotaan ja kivet lentävät myös opettajia kohti. Yhden opettajan autoon on kohdistettu ilkivaltaa. 

HS:n mukaan koulussa on yhteensä noin tuhat oppilasta, joista 700 ongelmalliseksi muuttuneessa toimipisteessä. Rehtorin mukaan "olemme jatkuvasti tuoneet esiin huolemme oppilaiden käytöksestä, mutta emme saa tukea ongelmien hoitamiseen". 

Niinpä hän on ohjeistanut opettajia ottamaan tarvittaessa yhteyden suoraan poliisiin, joka on käynyt koululla useampia kertoja. Tilanne ei kuitenkaan ole korjaantunut edes virkavallan toimin, joten on hyvinkin mahdollista, että osa opettajista päättää lähitulevaisuudessa vaihtaa työpaikkaansa. 

* * *

Poikajoukon koostumuksesta HS on totutusti vaiennut. Itse pidän kuitenkin todennäköisenä, että kyse on viime kädessä Suomessa viimeisten vuosikymmenten aikana harjoitetun maahanmuuttopolitiikan hedelmistä. 

Tämä arveluni johtuu siitä, että tässä kirjoituksessa käyttämäni tilastotiedon perusteella kyseisen koulun oppilasalueella - Pukinmäki, Tapaninkylä ja Malmi -vain 71 prosenttia alle 16-vuotiaista on etnisesti suomalaisia ja lopuista noin kolmanneksen tausta on niin sanotuissa isoissa pakolaismaissa (Irak, Somalia, Afganistan ja Syyria). 

Koulunkäyntialueen tilanne on sikälikin väestötieteellisesti mielenkiintoinen, että koko alueen väestöstä vain 4,9 prosentin tausta on isoissa pakolaismaissa ja etnisesti suomalaisia on vielä 82,3 prosenttia. Isoissa pakolaismaissa juurensa omaavan nuorison noin kaksinkertainen osuus väestön etnisessä koostumuksessa - verrattuna koko väestöön - tarkoittaa kuitenkin sitä, että kehitysmaataustaisten ihmisten määrä tulee kasvamaan seuraavien vuosien kuluessa varsin nopeasti Pukinmäen koulunkäyntialueella. 

* * *

Edelle kirjoittamani johdatti minut tarkastelemaan myös koko Helsingin tilannetta. Sen kaikista asukkaista 82,3 prosenttia on edelleen suomalaistaustaisia ja vain 3,2 prosenttia on peräisin isoista pakolaismaista. Alle 16-vuotiaiden osalta tilanne on kuitenkin varsin erilainen, sillä heistä 7,0 prosenttia on peräisin isoista pakolaismaista ja suomalaistaustaisia on enää vain 76,4 prosenttia. 

Etnisesti pakolaismaalaisten suuri osuus nuorista verrattuna vanhempiin ikäluokkiin selittyy etnisten ryhmien välisillä syntyvyyseroilla. Suomalaisperheissä ei lapsia hankita juuri lainkaan - tai jos hankitaan, niin vain yksi tai kaksi, kun taas maahanmuuttajien parissa pirttiviljely on selvästi tuottavampaa. 

Tämä tulee luonnollisesti johtamaan ajan myötä pääkaupunkimme kehitysmaalaistumiseen, kuten ilmiön edelläkävijäkaupunginosista nähdään jo tänä päivänä. Esimerkiksi Itäkeskuksen koulunkäyntialueella etnisesti suomalaisten alle 16-vuotiaiden osuus on enää 52,3 prosenttia, kun heitä on koko väestöstä vielä 71,7 prosenttia. Vastaavat luvut suurista pakolaismaista tulleille ovat 17,4 ja ja 7,0 prosenttia.

Vantaan Hakunilassa väestö on vaihtumassa vielä Itäkeskustakin nopeammin. Siellä etnisesti suomalaisten osuus on laskenut alle 16-vuotiaista jo 37,5 prosenttiin kun heitä on koko alueen väestöstä vielä niukka enemmistö eli 56,8 prosenttia. 

75 kommenttia:

  1. Niin minä sitä vaan, että uutisoitiin hallituksen sopineen ensi vuoden kiintiöpakolaisten määrät ja kansalaisuudet. Suurin osa tulijoista muslimeja mm. Afganistanista ja Syyriasta.

    Persut hallituksessa ja tälläista edelleen tapahtuu. Aikooko persut pettää montakin kertaa äänestäjänsä? Joihin, siis Persujen äänestäjiin en enää kuulu. Erosin puolueesta, en voi kannattaa ihmisille valehtelua ja heidän pettämistään.

    Persut olivat lupaus järkevämmästä ja suomalaisille paremmasta politiikasta, mutta kuinkas kävikään? Soini ja Purra - veitte viimeisenkin uskon politiikkaan ja äänestämisen mielekkyyteen. Voit toki äänestää, mutta mikään ei muutu. Suomenkin väestö vaihdetaan ja sitä ei näköjään saa estää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiintiöpakolaiset eivät ole varsinainen ongelma, koska heidän määränsä on varsin pieni. Sen sijaan pääongelma on ainakin yhtä ja pahimmillaan jopa lähes kahta kertaluokkaa suurempi spontaani pakolaisuus.

      Sitä hallitusohjelmassa pyritään monin tavoin suitsemaan, kuten pitääkin. Näin ei olisi, jos hallituksen runko koostuisi Kokoomuksesta ja SDP:stä, joten kyllä Perussuomalaisten muita puolueita järkevämmät maahanmuuttolinjaukset näkyvät hallitusohjelmassa, vaikka eivät he sitä voineetkaan sanella. Siinä mielessä puolueen äänestäminen on ollut kannattava niille, joita Suomessa harjoitettu maahanmuuttopolitiikka huolestuttaa.

      Poista
    2. Taas yksi näitä vihertrolleja jotka väittävät olevansa/olleensa persuja mutta eronneensa/eiäänestävänsä kun kaikki persut eivät olekaan kaikessa heidän kanssaan samaa mieltä tai eivät saakaan ehdottomasti kaikkia ajamiaan asioita läpi hallituksessa jossa ovat vähemmistössä. Tällä tietysti pyritään vaikuttamaan persujen äänestäjiin siten että yksinkertaisimmat ja äkkiväärimmät heistä tekisivät saman eli jättäisivät äänestämättä kun muka ei saada sitä mitä luvattiin.

      Poista
    3. Kuinka monta kertaa se täytyy tuoda esiin, että yksi puolue ei voi sanella kuten Professori totesi.
      PS ei siis ole diktaattorin asemassa.

      Hyvä olisi jos saataisiin edes sen verran äänestäjien kannatusta, että PS olisi eduskunnan suurin puolue ja pääministeripuolue.
      Jo tällä voisi olla suotuisia vaikutuksia maan tilanteeseen ja muutokseen. Kun edelleen tosiasia on, että PS on ainoa varteenotettava maahanmuuttokriittinen puolue...

      ...hallituksessa, jossa meillä on pääministerinä "pakolaisten motiivien arvostelu on rasismia".

      Poista
    4. Näin käy, kun vedetään mutkat suoriksi, eikä vaivauduta ajattelemaan tai sitten ei edes ymmärretä, kuinka meillä eduskunta toimii. Liian monille riittää Yle ja HS, jotka kyllä kertovat mitä kansalaisten tulee olla mieltä asioista, eikä ole mikään salaisuus, että vihervasemmistolaisuus, woke ja dei paistavat jutuista räikeästi läpi.

      Poista
    5. Ne, jotka suhtautuvat asioihin ideologisperustein, eivät muuta suhtautumistaan vaikka syy-seuraussuhde olisi kuinka osoitettavissa.
      Esimerkiksi täälläkin hilluvat ryssäntrollit eivät muuta mieltään, vaikka kuinka monta siviilikonetta putin komentaisi alas ammuttaviksi tai ikkunastapudonneiden määrä olisi kymmenkertainen.
      Ja, niinkuin Tuppurainen ponnekkaasti totesi: "Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista". Hän ei määritellyt vahingollisuuden laatua, vaan toteamus oli ideologispohjainen.

      Poista
    6. Tuota lausahdusta, ja vastaavaa jonka teki vihreä meppi, en anna heille, sanojille ja heidän puolueilleen koskaan anteeksi. Puolueet eivät irtisanoutuneet noista puheista mitenkään, joten he ovat oikeasti tuota mieltä. Ja p
      noiden (ja monien muiden) henkilöiden ja puolueiden teot todistavat väkevästi että he todella ovat tuota mieltä. Se tekee heistä minun todellisia vihollisiani. Jos me emme pidä itse puoliamme tässä maailmassa, ei sitä tee kukaan muukaan ja joudumme vain sorretuiksi ja hyväksikäytetyiksi, kuten olemme näiden valtakaudella joutuneet. Sietämätön asiaintila.

      Poista
    7. Kiitoksia Professorille asioihin pitäytyvästä ja mallikelpoisen tyylikkäästä vastineesta. Sitä oli hyvä lukea.

      Näitä on harvinaisen vähän somekeskusteluissa. Vastineet tuppaavat olevan alatyylistä huutelua ja henkilöön käyvää nimittelyä muutamien kirjoitettujen rivien perusteella. Varsinaiseen asiaan onkin sitten vähemmän argumentteja - jos mitään. Jos et ole kanssamme samaa mieltä, pakkohan sinun on olla vihertrolli tms. ehkäpä peräti jotain Venäjän suunastakin.

      Persut olivat tosiaan lupaus paremmasta ja järkevämmästä politiikasta esim. maahanmuutossa. Nykyisellään lupaus ei toteudu, koska tehdyt muutokset ovat liian vähän, liian myöhään. Vaikuttaa välillä siltä, että niissäkin asioissa, joihin persuilla olisi ollut vaikutusvaltaa, sitä ei ole käytetty (tietyt äänestykset, joissa persut tehneet käsittämättömiä ratkaisuja). Tiedotus ja lobbaus vaalikarjan suuntaan on toteutettu hämmästyttävän matalalla profiililla. Ei isoja äänestäjämassoja näillä toimilla saada tukemaan puoluetta. Tein Persuihin pettyneenä ratkaisun erota puolueesta ja jättää äänestämisen toistaiseksi sikseen, koska nykyisistä eduskuntapuolueista mikään ei ole reaalinen muutosagentti, tilanteessamme, jossa tarvitaan radikaaleja toimia.

      Politiikassa asiat (valitettavasti) ovat sitä, miltä ne näyttävät. Persujen ongelma on heidän profiloitumisensa ponnettomiksi, kuin vasemmalla kädellä tekeviksi - kansalainen kysyy: ovatko he tosissaan sitä, mitä kertovat olevansa? Ovatko puheet ja teot tasapainossa? Kansalainen näkee kuinka hänen ympärillään väestö vaihtuu ja kauppakeskuksissa sekä kaduilla vetelehtii parhaaseen työ/opiskeluaikaan maahanmuuttajanuorten jengejä. Joudun painottamaan että jokainen muslimi lisää Suomeen on liikaa, aivan jokainen. Vaikka kuinka pieni määrä kiintiöillä.

      On aivan totta että monipuoluehallituksessa tehdään kompromisseja. Se on osa sitä koneistoa. On silti joitain elämän ja kuoleman kysymyksiä, joita ei saa jättää äänekkäästi puolustamatta. Näitä ovat EU-jäsenyydestä luopuminen ja tänne jo tulleiden "pakolaisten" ja muslimimaahanmuuttajien palautukset kotimaihinsa. Kumpaakaan ei ole näköpiirissä, persut saavat aikaan pieniä, joskus miltei merkityksettömiä muutoksia, kuin operettiliikkeitä.

      Iso kuva on että Suomen kansantalous tuhoutuu maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden rahoituspaineen alla. Pauli Vahtera on osoittanut ison osan ulkomaanvelastamme (ja sen korkomenoista) johtuvan maahanmuuton kustannuksista. Suomalaiset siis velkaantuvat yhä lisää, maksavat yhä enemmän veroja ja saavat entistä vähemmän ja huonompia palveluja – jos ylipäätään saavat. Purra leimautuu leikkausten myötä työväestölle ja alemmalle keskiluokalle haitalliseksi tekijäksi. Ei välttämättä tiedä hyvää kannatukselle.

      Väestö vaihtuu nykyisellä politiikalla, historioitsija Keskisarjan arvoin mukaan jo 2070 suomalaiset ovat vähemmistönä omassa maassaan. Valtio valehtelee omalle kansalleen ja pettää heitä. Valtiota johtavat tällä hetkellä kok ja persut, vai johtavatko kuitenkaan? Aivan kuin ulkopuolinen ohjaus pitäisi huolen siitä, että iso kuva ei muutu.

      Poista
    8. trollaati trollaati trollallaa...

      Poista
    9. UM 20.11.2024

      Ulkoministeriö keskeyttää kehitysyhteistyön Somalia-maaohjelman

      https://um.fi/ajankohtaista/-/asset_publisher/gc654PySnjTX/content/ulkoministerio-keskeyttaa-kehitysyhteistyon-somalia-maaohjelman/35732

      Hallitusohjelma linjaa, että Suomen kehitysyhteistyö on ehdollistettu omien kansalaisten vastaanottamiselle ja kansainvälisen sääntöperusteisen järjestyksen tukemiselle.
      Suomen kahdenvälisen kehitysyhteistyön kumppanimaiden osalta takaisinottoyhteistyö Somalian kanssa ei ole edistynyt toivotulla tavalla.
      Tästä johtuen Suomen kahdenvälisen kehitysyhteistyön Somalia-maaohjelman toimeenpano keskeytetään.

      "Keskeyttäminen tarkoittaa, että uusia maaohjelmaa koskevia rahoituspäätöksiä ei tehdä ennen kuin takaisinottoyhteistyössä Somalian kanssa on tapahtunut konkreettista edistystä”, kertoo ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio.

      Poista
    10. Pitääkö taas muistuttaa, että 20 prosentin kannatuksella ei voi yksin sanella hallituksen politiikkaa, vaan kompromisseja on tehtävä. Muuten ollaan hyvin äkkiä takaisin oppositiossa, jossa ei voi tehdä muuta kuin räksyttää.
      Mutta koko ajan kuitenkin kiristetään maahanmuuttopolitiikkaa pala palalta, viimeisenä Somalian kehitysavun supistaminen, ellei palautettavia oteta vastaan.
      Tai luuletko, että tilanne itärajalla olisi rauhallinen ilman persuja. Siellähän olisi täysi hulabaloo käynnissä, kun ohisalot olisivat avosylin vastassa Putinin asylum -huijareita.
      Kyllä persut tekevät sen, minkä voivat, siitä ei ole epäilystä.
      Joten on turha jankuttaa tuota väsynyttä trollausta, joka tulee suoraan kaunaisen vihervasemmiston sylttytehtaasta.

      Poista
    11. Perussuomalaiset yrittivät oikaista tuota kiintiötä, eli että otettaisiin muita kuin muslimeja. Vaan sitten alkoi taivaankorkea älämölö "yhdenvertaisuusvaltuutetun" toimesta, että muslimit ovat yhdenvertaisempia kuin kristityt ja heitä on PAKKO ottaa eläteiksi kun me hyveelliset kotimaiset elätit HALUAMME ettei meidän hyvänihmisen maineemme kärsisi.
      Huru-ukko

      Poista
    12. 30 vuotta ollaan otettu likipitäen vain muslimeja ja nyt kun ehdotettiin että otettaisiin vain kristittyjä, se onkin kuulemma rasismia. Se on ihmeellinen asia tuo rasismi. Sitä ei voi olla valkoisia ja kristittyjä kohtaan, ja etenkään miehiä, mutta sitä on AINA muslimeja ja tummaihoisia kohtaan, vaikka heitä kohdeltaisiin tasan niin kuin muitakin. Sitä on siis myös etuoikeuksien puuttuminen muslimeilta ja tummilta.

      Poista
    13. Persuäänestäjät, "ei 20% teholla voi vaikuttaa joka asioihin", jaa... siellä hallituksessa päättää asioista alle 4% puolue, että silleen.

      Poista
    14. "siellä hallituksessa päättää asioista alle 4% puolue, että silleen."

      Joistakin asioista, kyllä he päättävät. Katsos, siellä kun pitää tehdä yhteistyötä, ei voi vain jyrätä pienempiä hallituskumppaneita kaikissa asioissa oman mielensä mukaisiin päätöksiin. Siellä hallitusnauvotteluissa on sovittu mitä ne pienemmät saa ja mitä isommat, ja kaikki ovat sitten lähteneet mukaan hallitukseen sillä ehdolla että oikeasti saavat sen mitä on sovittu. Muuten ne pienemmät lähtevät hallituksesta eikä hallituksella ole enää enemmistöä eduskunnassa. Seurauksena on hallituskriisi ja sitten neuvotellaan uudesta hallituksesta jossa voi siinä uudessa tilanteessa olla keitä vain. Eli olet oikeassa, se pienempikin päättää joistain asioista. Ja niin se vaan menee. Toisten kanssa on vain tultava toimeen. Sinun ei ilmeisesti ole koskaan elämäsi varrella tarvinnut tehdä kompromisseja muiden kanssa? en oikein kyllä usko että niin on, vaan että sinä vain trollaat huviksesi kun olet vihervassari ja vastustat tätä hallitusta noin periaatteesta. Niin minäkin vastustan vihervasemmiston hallitusta ja punamultaa, mutta en silti viitsi alkaa mottipäisiin trollauksiin, tunnustan ja tiedän tosiasiat siitä miten homma toimii.

      Poista
    15. "Mottipäistä trollausta" aina vaan sakenee tuo huttu, pöljä persujuttu!

      Poista
    16. Ikävä totuus, mutta sitähän sinä teet.

      Poista
    17. Olen täyttänyt 50 vuotta ja siitä seurannut polittiikkaa 30 vuotta. Minä en ala lellittelemään tietämättömien kanssa jos nuo on niin pihalla persuista että huh, huh. Sen kerron mitä persut on saaneet läpi, se onkin ainoa hyvä asia, eli tiestön hoitoon rahaa ja se näkyy ympäri suomea, siitä kiitos. Mutta ei siitä että vesilaki muutetaan persujen aloitteesta milloin ulkomaiset ryöstöfirmat voi ostaa suomen pohjavesiomistuksesta 49% Se riitää tuhomaan ihmisten elämän veden hinnan räjähdysmäisellä nousulla. Persut ei ole esittäneet myös mitään eu kritiikkiä eikä ehdottaneet näinollen euro eroakaan, tämä maahan ei nouse mihinkään vaan vajoaa mutiin jos edes tajuta sitä, että eu tuhoaa kaikella säädöksillään ja säännöillään elämän tässä maassa. Te tässä oeltte trolleja kun haukutte tietämättömänä henkilötä joka todella seuraa ympäristöön, sekä uutisina, poliittisina asioina ja missä vain liikunkin.

      Poista
    18. Jonniin joutava totuuden torven persusoittaja, makeat trollinaurut kirvoittaja.

      Poista
    19. Ano 19:36. Olet niin oikeassa. Persut ovat saaneet hyviäkin asioita eteenpäin: tiet ja Somalian tuki, mutta kun ne isot asiat ovat edelleen tekemättä.

      Ja tärkeintä tässä on, että ei näytä olevan edes halua niihin ison kuvan asioihin. Eu on meille elämän ja kuoleman kysymys, se liittovaltio tuhoaa meidät. Toinen on maahanmuutto, miksi se jatkuu entisellään, jopa kiihtyen? Miksi? Miksi Suomen väestöä vaihdetaan, miksi matujengit valtaavat alaa? Vaikka meillä on persuministerit avainpaikoilla.

      Poista
    20. Anonyymi klo 19.36

      Sanot ettet siedä tietämättömiä, mutta seuraavissa lauseissa todistat väkevästi kuuluvasi niihin itse, totaalisesti. Puhut vesilaista ja vesifirmojen omistuksesta ja kuinka persut tekee sille sitä tai tätä. Ja puhut täyttä paskaa. Et edes tiedä mikä tilanne on tällä hetkellä etkä sitä kuka tuon lainmuutoksen tuollaisenaan on alkuun laittanut.

      Nythän on niin että se tilanne mitä väität tulevan lainmuutoksen seurauksena on itse asiassa vallalla tällä hetkellä. Mikään ei estä kuntia, kuten Jyväskylä taannoin aikoi tehdä, myymästä vaikka täyttä sataa prosenttia niistä vesilaitoksista sijoittajille. Siis nyt on se tilanne. Tuon lainmuutoksen tuollaisenaan laittoi liikkeelle MARININ hallitus, EI PERSUT. Ja se 49% on siis vähennys nykyisestä 100%:sta. Tämä Marinin laki tuli siis nyt lausunnolle. Ja Persutkin totesivat että se 49% on liikaa koska sillä saa liian suuren määräysvallan. Siis se MARININ HALLITUKSEN esittämä 49%. Ja nyt siihen sorvataan muutoksia kun se on lausuntokierroksella, normaalia lainsäädäntötyötä, täysin normaalia. Ja Persuilla ei siis ole tämän lain nykyisen tilan kanssa yhtään mitään tekemistä, mutta sen muuttamisessa lopulliseen muotoon kyllä.

      Jälleen en usko ettet sinä tuota muka tietäisi, kunhan vain vihervasemmistolaisena provoilet ja trollaat täällä että persut sitä ja persut tätä, yrität valehtelemalla saada hupsuimmat uskomaan että ne persut on taas tehneet jotain pahaa. Kusipäistä toimintaa sinulta, mutta eipä teiltä valehtelemista kummempaa voi odottakaan, valehtelettehan omillennekin kaikesta.

      Poista
  2. Keltainen neste on hallituksella sukassa kun ollaan vaiettu että joka vuosi Suomeen on marssinut 10.000 lälsyttelijää joilla ei yhdelläkään olisi oikeutta tähän maahan tulla tai jäädä, 5 vuoden aikana noita on marssinut maahamme rapeat 50.000 tämä vuosi mukaanluettuna. Se on tätä "tiukkaa" rajalakia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Typeryys ja tietämättömyys loistaa anolla 7.57.

      Sillä sinun tiukalla rajalaillasi ei ole mitään tekemistä noiden mainitsemiesi tulijoiden kanssa. Jos sitä lakia ei olisi, niitä olisi vähintään toiset 10000 putinin tänne työntäminä. Muualta tuleville ei toistaiseksi ole kukaan mahtanut mitään, kiitos kokoomuksen ja rasistisen kielipuolueen ja opposition, he kun hinkuvat tänne "työvoimaa" jolle maksetaan Kelasta vaikka meillä on jo 300 000 työtöntä ja lisää tulossa. Niiden tuloon ei ole vielä mitään lakia saatu aikaan. Eikä saadakaan ellei jotain ihmettä tapahdu.

      Poista
  3. Nämä jotka kokoajan selittää että ei ne "persut" voi vaikuttaa hallituksessa asioihin. Parempi yrittää vaikka ei onnistuisikaan, pääasia että näyttäisivät että eivät ole kokoomukseen sulautuneita lampaita. Mutta mitäs sitä suota yritämään kun eurot tippuu taskuun vähemmälläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vääristelet taas. Ei kukaan ole väittänyt etteivät he voi vaikuttaa. Voivat ja vaikuttavat. Mutteivät voi vaikuttaa KAIKKIIN niihin asioihin mitä he haluaisivat tai etenkään sinä haluaisit. Jos vihervasemmisto olisi hallituksessa asiat menisivät huonompaan suuntaan, eivät pysyisi osin paikoillaan ja osin parantuisi. Mutta sinähän oletkin trolli.

      Poista
    2. Hei trollaati trollaa ti trollallah lei. Kaikki me ollaan trolleja kun oikein silmin katsotaan, me ollaan trolleja elämän, ihan jokainen.

      Poista
    3. En ole minkään puolueen äänestäjä, onneksi en ole mikään aivopestävä ja sokea joka ei keksi muuta kun haukkua trolliksi erimielisiä. Samaa tekee vihervasemmisto joten persujen äänestäjät on kopioita vihervasemmistolaisista.

      Poista
    4. Ano 14:20: hyvä havainto tuo että persujen ja vihervasemmiston äänestäjät ovat toistensa kopioita.

      Näyttää siltä, että tälläkin palstalla on muutamia persuäänestäjiä, jotka omien argumenttien loputtua alkavat trollihuutelun ja siten ilmoittavat etteivät pysty paremmin puolustamaan asiaansa. Sellaista on joidenkin keskustelutaito...

      Poista
    5. Näillä "persuäänestäjillä" on kyllä paremmat tiedot ja argumentit kuin teillä trolleilla jotka valehtelette aivan kokoajan. Mutta jatkakaa vain tyylillänne, olette helppoja kumottavia oikealla tiedolla kuten noista "avauksienne" jälkeisistä kommenteista näkee.

      Poista
    6. Valehtelevia troleja, eikö muuta nämä persut osaa enää tuoda esille. Vähiin ovat menneet mistä puhua. Hei, neuvo teille, lopettakaan noi trolli juttunne, että päästään, jos edes päästään dialogiin.

      Poista
  4. Ei niillä nuorilla naisopettajilla suomen koulussa ole mitään auktoriteettia, koska muslimimaissa naisia ei arvosteta lainkaan. Sikäli ymmärän näitä muslimeita, ettei suomalisissa nykynaisissa ole paljon mitään arvostamisen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainoa tämän trollin edellä olevista vuodatuksista joista olen ede osin samaa mieltä. Suomalainen nainen on suuressa kuvassa tehnyt itsestään maailman silmissä vain huoran ja hyväksikäytettävän hölmön, sekä meidän suomalaisten miesten silmissä kiukuttelevan äkkiväärän ikiteiniprinsessan joka ei osaa eikä edes halua tulla toimeen toisten kanssa vaan ainoa suhde mihin he kykenevät on hyväksikäyttösuhde.

      Poista
    2. Trolleja äidin oomme kaikki, oomme kaikki, kaikki: sinää ja minää, sinää ja minää. Sponsored by Pietarin tjrollit, pazaluista!

      Poista
    3. Suomalaisilla naisilla on hirveä hybris ja harhaluulo omista kyvyistään. Tosiasisassa tyhjän lässyttäjiä kaikki tyynni.

      Poista
    4. Kyllä kuri pysyi Jyväskylän Lyseossa lehtori Hilman näpeissä. Opettajissa oli kolme jatkosodan kapteenia ja yksi talvisodan taistelulentäjä sekä sotilaspappi Vili.

      Poista
    5. Kun vaarin- ja sitä vanhempaan aikaan astui maalaistalon tupaan, saattoi todeta, että oven yläpuolella oli sutjakka koivun risu - ja kakarat elivät "herrannuhteessa", ainakin ylivoimainen valtaosa niistä.

      Poista
    6. Ja totuus tuosta koivuniemen herrasta oli kyllä melkein sataprosenttisesti se että sen olemassaolo riitti, sitä ei tarvinnut juurikaan käyttää. Ehkä kerran tai kaksi jotta olisi selvää että sitä käytettäisiin jos on pakko ja tarve. Nykyiset reppanat luulevat että ihmisen kasvattamisesta selvitään ilman tälläistä todellisen ja tuntuvan rangaistuksen uhkaa, pelkällä puheella. Onhan se puhe vahva asia, yleensä sillä voidaan satuttaa ja loukata pahemmin kuin mitenkään muuten, mutta ei puheesta ole rangaistukseksi tai sen uhkaksi.

      Poista
  5. Kyseiset nuoret ovat varmaankin tulevia kotihoitajia kuten Ruotsissa:

    PT-media 27.11.2024

    Uppsalan vanhustenahdisteluryppään raiskausuhri 84-vuotias suomalainen

    https://pt-media.org/2024/11/27/uppsalan-vanhustenahdisteluryppaan-raiskausuhri-84-vuotias-suomalainen/

    Uppsalassa ulkomaalaistaustaisilla kotihoitajilla karkasi viime kevään ja kesän aikana mopo täydellisesti käsistä. Vanhukset tekivät useita ilmoituksia sopimattomasta käytöksestä ja ainakin yhdestä raiskauksesta.

    Törkein tapaus on 84-vuotiaan ruotsinsuomalaisen Elsan tapaus. Vanhusten kotipalveluun töihin päässyt afgaani raiskasi naisen. Asiaa yritettiin jollakin tavalla painaa pöydän alle. Paikallislehti UNT kuitenkin päätti nostaa asian esille.

    Elsa oli tehnyt kyseisestä afgaanista useamman valituksen kotipalvelun esimiehille. Viimeisin kuukausi ennen varsinaista raiskausta. Afgaani oli sylkenyt Elsan kasvoille, toisella kerralla hän oli tuonut kotikäynnin yhteydessä liukuvoidetta Elsalle, vähän kuin vihjaillen tulemasta. Mies oli myös suullisesti esittänyt törkeitä seksuaalisia vihjailuja ja muuten käyttäytynyt täysin epäsopimattomasti hoitajana.

    Elsa esitti toiveen, että kyseinen mies ei enää tulisi hänen luokseen. Mutta vaikka Elsa teki asiasta valituksen, niin sitä ei otettu huomioon vaan afgaani sai jatkaa työssään ja vieläpä jatkaa Elsan hoitajana.

    Sitten tapahtui pahin, afgaani raiskasi Elsan tämän kotonaan.
    ...
    ...
    Kaupunki antoi ainakin neljälle tai viidelle miespuoliselle hoitajalle potkut kun Elsan raiskaustapaus tuli esille.
    -----------------------------------------------

    Säälittävä tapaus kerta kaikkiaan...että tarvitsee sekaantua 84-vuotiaaseen vanhukseen. Liekö afganistanissa maan tapa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seksuaalinen hätätila. Ruotsissa ei kuitenkaan ole oikeusavustajina kulttuuritulkkeja?

      Poista
    2. Ruotsissa on vieläkin näkemys, että muslimipakolainen on hyvä, jalo ja sorrettu. Kuten tiedämme hyväuskoisuudella on karmea hinta.

      Poista
    3. Elsa ei ollut varmaan nähnyt takavuuosien poliisin opasvideota, kuinka ahdistelija torjutaan ojentamalla kädet eteen ja sanomalla tomerasti seis tai tässä tapauksessa stopp.

      Poista
  6. Selvää tietysti on se että muslimimaalaisten lasten häiriökäyttäytyminen tarttuu myös joihinkin alttiisiin suomalaislapsiin.

    VastaaPoista
  7. Tarve koraanikouluille on ilmeisen suuri. Pakolaisstatuksella Suomeen tullet on muutenkin asutettava itä-Lappiin.

    VastaaPoista
  8. Kiitoksia Professorille asioihin pitäytyvästä ja mallikelpoisen tyylikkäästä vastineesta. Sitä oli hyvä lukea.

    Näitä on harvinaisen vähän somekeskusteluissa. Vastineet tuppaavat olevan alatyylistä huutelua ja henkilöön käyvää nimittelyä muutamien kirjoitettujen rivien perusteella. Varsinaiseen asiaan onkin sitten vähemmän argumentteja - jos mitään. Jos et ole kanssamme samaa mieltä, pakkohan sinun on olla vihertrolli tms. ehkäpä peräti jotain Venäjän suunastakin.

    Persut olivat tosiaan lupaus paremmasta ja järkevämmästä politiikasta esim. maahanmuutossa. Nykyisellään lupaus ei toteudu, koska tehdyt muutokset ovat liian vähän, liian myöhään. Vaikuttaa välillä siltä, että niissäkin asioissa, joihin persuilla olisi ollut vaikutusvaltaa, sitä ei ole käytetty (tietyt äänestykset, joissa persut tehneet käsittämättömiä ratkaisuja). Tiedotus ja lobbaus vaalikarjan suuntaan on toteutettu hämmästyttävän matalalla profiililla. Ei isoja äänestäjämassoja näillä toimilla saada tukemaan puoluetta. Tein Persuihin pettyneenä ratkaisun erota puolueesta ja jättää äänestämisen toistaiseksi sikseen, koska nykyisistä eduskuntapuolueista mikään ei ole reaalinen muutosagentti, tilanteessamme, jossa tarvitaan radikaaleja toimia.

    Politiikassa asiat (valitettavasti) ovat sitä, miltä ne näyttävät. Persujen ongelma on heidän profiloitumisensa ponnettomiksi, kuin vasemmalla kädellä tekeviksi - kansalainen kysyy: ovatko he tosissaan sitä, mitä kertovat olevansa? Ovatko puheet ja teot tasapainossa? Kansalainen näkee kuinka hänen ympärillään väestö vaihtuu ja kauppakeskuksissa sekä kaduilla vetelehtii parhaaseen työ/opiskeluaikaan maahanmuuttajanuorten jengejä. Joudun painottamaan että jokainen muslimi lisää Suomeen on liikaa, aivan jokainen. Vaikka kuinka pieni määrä kiintiöillä.

    On aivan totta että monipuoluehallituksessa tehdään kompromisseja. Se on osa sitä koneistoa. On silti joitain elämän ja kuoleman kysymyksiä, joita ei saa jättää äänekkäästi puolustamatta. Näitä ovat EU-jäsenyydestä luopuminen ja tänne jo tulleiden "pakolaisten" ja muslimimaahanmuuttajien palautukset kotimaihinsa. Kumpaakaan ei ole näköpiirissä, persut saavat aikaan pieniä, joskus miltei merkityksettömiä muutoksia, kuin operettiliikkeitä.

    Iso kuva on että Suomen kansantalous tuhoutuu maahanmuuttajien ja turvapaikanhakijoiden rahoituspaineen alla. Pauli Vahtera on osoittanut ison osan ulkomaanvelastamme (ja sen korkomenoista) johtuvan maahanmuuton kustannuksista. Suomalaiset siis velkaantuvat yhä lisää, maksavat yhä enemmän veroja ja saavat entistä vähemmän ja huonompia palveluja – jos ylipäätään saavat. Purra leimautuu leikkausten myötä työväestölle ja alemmalle keskiluokalle haitalliseksi tekijäksi. Ei välttämättä tiedä hyvää kannatukselle.

    Väestö vaihtuu nykyisellä politiikalla, historioitsija Keskisarjan arvoin mukaan jo 2070 suomalaiset ovat vähemmistönä omassa maassaan. Valtio valehtelee omalle kansalleen ja pettää heitä. Valtiota johtavat tällä hetkellä kok ja persut, vai johtavatko kuitenkaan? Aivan kuin ulkopuolinen ohjaus pitäisi huolen siitä, että iso kuva ei muutu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. UM 20.11.2024

      Ulkoministeriö keskeyttää kehitysyhteistyön Somalia-maaohjelman

      https://um.fi/ajankohtaista/-/asset_publisher/gc654PySnjTX/content/ulkoministerio-keskeyttaa-kehitysyhteistyon-somalia-maaohjelman/35732

      Hallitusohjelma linjaa, että Suomen kehitysyhteistyö on ehdollistettu omien kansalaisten vastaanottamiselle ja kansainvälisen sääntöperusteisen järjestyksen tukemiselle.
      Suomen kahdenvälisen kehitysyhteistyön kumppanimaiden osalta takaisinottoyhteistyö Somalian kanssa ei ole edistynyt toivotulla tavalla.
      Tästä johtuen Suomen kahdenvälisen kehitysyhteistyön Somalia-maaohjelman toimeenpano keskeytetään.

      "Keskeyttäminen tarkoittaa, että uusia maaohjelmaa koskevia rahoituspäätöksiä ei tehdä ennen kuin takaisinottoyhteistyössä Somalian kanssa on tapahtunut konkreettista edistystä”, kertoo ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio.

      Poista
    2. Se ulkopuolinen ohjaus joka pitää huolen siitä että iso kuva ei muutu on
      ainakin osittain välinpitämätön kansa, joka seuraa vain Ylen ja MTV:n uutisia.

      Poista
  9. Kuka jaksaa vielä uskoa siihen, että poliitikot pystyvät ratkaisemaan nämä miinaongelmat?

    Siis joka kerran kun joku poliitikko nostaa esille kulttuurisen yhteismitattomuuden ja yhteensopimattomuuden ongelmat, hän astuu miinaan ja isosta kuorosta kajahtaa: "Rasisti!!!"

    Sitä miinakenttää ei pysty yksikään poliitikko kiertämään. Olemme menetetty maa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos kaikki on rasismia, niin meidän pitää sitten tehdä rasismin rehabilitaatio ja todeta että entäs sitten?

      Poista
  10. Jos olisin nuorempi muuttaisin kiireesti suomesta pois, meno alkaa olla jo niin skitsofrenista ja sekopäistä. Sitten vielä viitsivät tarjota koululaisille seksisuosituksia ja muille ruokasuosituksia. Feministiakat asialla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Sitten tietysti arvostellaan naisten halveksinnasta, mutta mitä tässä enää muuta voi? Naisten ja neekerien mielestä vika on aina muissa.

      Poista
    2. Ongelma on että minne muuttaisit. Jenkeissä on yhä edelleen woke ja dei samalla tavalla voimissaan, briteissä jos mahdollista paljon pahempana, Pohjoismaissa samoin, Saksa on ihan sekaisin vihervasemmiston vuoksi, samoin Espanja ja Ranska sekä Hollanti ja Belgia ja koko läntisessä Euroopassa tolkuttomasti muslimeja tekemässä kaduista ikäviä ja osin vaarallisiakin. Sama Kanadassa. Australia ja Uusi-Seelanti pitävät tarkkaa rajaa ketä päästävät maahan, pitää olla ammatti jota siellä tarvitaan. Yhä useampi Itä-Euroopan maa kaatuu Putinin syliin, ei siis sinnekään...

      Poista
    3. Pääsiäissaarille.

      Poista
  11. Tuleeko Hakunilasta Suomen ensimmäinen teokratialla hallittu enklaavi, jossa imaamit hallitsevat ja sharia-laki määrittää elämisen reunaehdot yhdessä islamin kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minkälainen lienee omistusasuntojen hintakehitys Hakunilassa? Arvaan että laskeva.

      Poista
    2. Ano 10.36. Tuota yritetään kuulemma torjua Vantaan ratikalle. Toivoa tietenkin sopii, että se onnistuisi, mutta täytyy myöntää, että tässä asiassa blogistikollega Yrjöperskeleen lanseeraama Epäilyksen Piru väittää tuossa korvani vieressä jotain ihan muuta

      Poista
  12. Takavuosina liikuttiin harmaalla alueella, kun työnantaja antoi potkut naiselle jonka epäili olevan raskaana.
    Nykyhallitus on laillistanut tämän toiminnan, monilla niin sanotuilla työelämän uudistuksilla.
    Sitten nämä samat ihmiset kitisevät Suomen huonosta syntyvyydestä.
    Että sellaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja taas puhut paskaa eli valehtelet. Ei moista ole laillistettu missään kohtaa eikä tulla laillistamaan.

      Poista
    2. Eli siis jossakin lain kohdassa lukee, ettei mahdollisesti raskaana olevalle saa antaa pika-potkuja. No pyydän anteeksi kun ei ole sattunut silmiin, vaikka olen yrittänyt lukea kaikki aihetta koskevat kirjoitukset. Ehkä se on jossain lain soveltamisohjeissa.

      Poista
    3. Kyllä siellä sellainen lukee ettei raskaus ole irtisanomisperuste. Mutta ei se tietty estä raskaana olevan irtisanomista jollain muulla laillisella perusteella. Se olisikin outoa jos olisi laissa kiellettyä irtisanominen muilla, laillisilla syillä, jos henkilöllä on olemassa syy jolla irtisanominen ON kielletty. Silloinhan raskaana olevan ei edes tarvitsisi tulla töihin, eikä häntä voisi irtisanoa. Tai jos on työntekijöiden ammattiyhdistys edustaja, johon liittyvillä syillä ei saa irtisanoa, ei hänen tarvitsisi edes tulla töihin, kun eihän häntä voisi irtisanoa millään muullakaan syyllä. Eli ihan harhainen käsitys sinulla.

      Poista
  13. Todellisuus on tarua ihmeellisempi noissa uussuomalaisasioissa, tosin erittäin negatiivisella tavalla - kiitos valta- eli propagandamedian, ennen kaikkea HS-Brysselin-Pravdan ja Ylen sekä pelkurimaisten petturipoliitikkojen, joista monet kyllä tietävät karun totuuden, mutta eivät uskalla tuoda sitä julkisesti esille, saati sitten toimia asioiden korjaamiseksi "rasistiksi" leimautumisen pelossa.
    Muistellaanpa viime keväistä hallitustakin keikuttanutta "rasisminvastaista" sotaa, jota johtivat entisten siirtomaaherrojemme jälkeläiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raakaa rasismia suomalaisia kohtaan:

      "Kielikielto
      Kaksikielisyys on rikkaus. Mutta on se paljon muutakin. Veljellisen kisailun lisäksi Suomen ja Ruotsin historiaa leimaa häpeä ja alistaminen.

      Ja raaka rasismi. Samantapainen kuin Yhdysvalloissa.

      Vielä 1920-luvulla Ruotsi oli rotubiologian edelläkävijä maailmassa. Uppsalan rotubiologisen instituutin johtaja Herman Lundborg esitti, ettei suomalaisia ja ruotsalaisia saa sekoittaa keskenään. Ylipäätään suomalaisten maahanmuutto tulisi kokonaan estää.

      Suomi nähtiin surkeana junttilana. Tukholman poliisin mukaan pääkaupunkiin saapuneet suomalaiset olivat ”huonointa ainesta, joka on tuotu vieraasta maasta Ruotsiin.”

      Virallinen Ruotsi pyrki määrätietoisesti ja tieteellisin keinoin alentamaan suomalaisten arvoa. Suomenkielisiä kiellettiin käyttämästä omaa äidinkieltään, vaikka länsinaapurissa oli asunut suomenkielistä väestöä ainakin 1500-luvulta lähtien.

      Vielä 1990-luvulla monet ruotsalaiset koulut kielsivät suomalaisia oppilaita puhumasta omaa äidinkieltään koulumatkoilla.",
      https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/juhlan-pimea-puoli-alistamista-syrjintaa-ja-raakaa-rasismia/

      Poista
    2. Ruotsin keski ja pohjoisosat aina saamelaisalueille saakka ovat olleet suomenkielisiä aivan yhtä hamasta muinaisuudesta kuin nykyisen Suomenkin puoli. Sinne muutti lisää suomenkielistä väestöä 1500-luvulla lähinnä Savosta, mutta paikalliset olivat myös suomenkielisiä.

      Poista
  14. Ihanaa, viimeinkin kultamunat ovat alkaneet kuoriutua.

    VastaaPoista
  15. Onko Suomen naisten tulevaisuus nähtävissä kolmannessa videossa?
    Tämä on juuri sitä mitä Tytti Tuppurainen, Eva Biaudet, Minja Koskela ja Maria Ohisalo haluavat tänne.

    PT-media tänään

    Perjantain twiittikimara

    https://pt-media.org/2024/11/29/perjantain-twiittikimara/

    VastaaPoista
  16. IL tänään

    Täällä ovat Suomen rikollisimmat koulut
    Yksi kaupunki on omassa luokassaan niin väkivalta- kuin omaisuusrikollisuudessakin.

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19fd1660-5fd6-4863-9f50-338721e93409

    Artikkelista poimittua

    Tuoreiden tilastojen mukaan Suomen rikollisimmat koulut sijaitsevat Vantaalla. Asia käy ilmi Edilexin julkaisemasta oppilaitosturvallisuutta käsittelevästä artikkelista.

    Tutkimuksen mukaan Vantaan kouluissa on tullut kuluneen kahden vuoden aikana tietoon 17,3 rikoslakirikosta tuhatta opiskelijaa kohden. Näistä 5,6 on väkivaltarikoksia. Myös omaisuusrikoksia on kirjattu Vantaan kouluissa muita suurimpia kaupunkeja enemmän. Näiden suhdeluku on 9,0.

    Vantaan rikollisuustaso on kaikilla tutkimuksen mittareilla korkein. Tutkimuksen tekemiseen osallistunut poliisitaustainen oikeustieteen tohtori ja dosentti Henri Rikander ei osaa sanoa, miksi Vantaa korostuu tilastoissa niin vahvasti. Tutkimuskaan ei tarjoa tähän vastauksia. Rikanderin mukaan tämä ei ole selitettävissä yksittäisillä teoilla, kuten Viertolan kouluampumisella.

    – Isoissa kaupungeissa tietenkin tapahtuu rikoksia enemmän, koska sosiaalinen kontrolli katoaa. Pitää kuitenkin muistaa, että me puhumme poliisin tietoon tulleesta rikollisuudesta. Voimme kääntää asian myös niinpäin, että osataanko Vantaalla ilmoittaa herkemmin poliisille, pohtii Rikander.
    -------------------------------------------------

    Miten te kehtaatte herra dosentti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin herra dosentti, mikä tähän suureen rikosmäärään on syynä? Mitä itse luulisitte.

      Poista
    2. Ja sitten nämä dosentit itse ja heidän komppaajansa pitävät tätä tehtyä työtä tieteenä kun ensin sulkevat pois sellaiset vastaukset joihin ei saa päätyä. Ja sitten kun väärien vastausten pois sulkemisen jälkeen ei löydy mitään syytä, leikitään tietämätöntä. Ei tuolla ole tieteen kanssa mitään tekemistä, vaikka sen miten olisi joku dosentti tehnyt.

      Poista
  17. Jos laittaa syntyvyys- ja muuttoluvut taulukkolaskentaan, voi laskea milloin milläkin alueella islam on suurin uskonto ja sitten perään milloin enemmistö. Länsi-euroopan mailla ei taida millään olla tulevaisuutta, vaan taantuminen islamilaisuuteen ja keskiaikaan. Ihan joka vaaleissa enemmistö äänestää sellaisen politiikan puolesta, joka hävittää tasa-arvon, eläinten oikeudet, seksuaalivähemmistöjen oikeudet, jne. Toki kaikki vihervasemmiston ja monet keskustan ja kokoomuksen poliitikot valehtelevat ajavansa en ryhmien etuja, mutta oikeasti ajavat islamia suomeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, sehän on salaliittoteoria, ei sitä voi exceliin laittaa. Excelistähän näkee luvut jotka on todellisuutta, tilastollinen ennuste annetuilla oletuksilla, ei sitä voi salaliittoteorialle tehdä. Salaliittoteorian pitää pysyä salaliittoteoriana jotta sillä voidaan lyödä äääärrrioikeistoa päähän kun he puhuvat maahanmuutosta ja sen vaikutuksista.

      Poista
  18. MTV uutiset tänään

    Vanhemmat pelkäävät, että Pukinmäessä toistuu sama kuin vantaalaiskoulussa aiemmin: "Tapauksia yhdistää sama rehtori"

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vanhemmat-pelkaavat-etta-pukinmaessa-toistuu-sama-kuin-vantaalaiskoulussa-aiemmin-tapauksia-yhdistaa-sama-rehtori/9056702

    Artikkelista poimittua

    Kenttäkujan peruskoulun oppilaiden vanhemmat kritisoivat koulun rehtorin toimia ponnettomiksi ja pelkäävät, että pian koulussa tapahtuu sama kuin oppilaitoksessa, jossa kyseinen rehtori työskenteli aiemmin.

    – Tämä rehtori ei tunnu ottavan tilannetta riittävän vakavasti. Hänellä on historiaa samanlaisesta toiminnasta toisessa koulussa Vantaalla ja silloin siellä tapahtui vakava väkivallanteko, eräs koulun oppilaan vanhempi kertoo MTV Uutisille.

    – Kyllä tämä tilanne pelottaa, että nyt sama toistuu tässä koulussa, kun rehtori ei taaskaan saa näitä oppilaita kuriin. Näitä tapauksia yhdistää sama rehtori.

    Hän viittaa vuoden 2020 syksyllä Vantaan Kytöpuiston koulussa tapahtuneeseen tilanteeseen, jossa viisi alakouluikäistä poikaa pahoinpiteli välitunnilla 11-vuotiaan pojan tajuttomaksi. Koulu oli ollut tietoinen jo pitkään pojan kiusaamisesta, muttei ollut puuttunut siihen riittävällä tavalla.

    Pukinmäenkaaren koulun rehtori Maarit Hoisko menee vaitonaiseksi kuullessaan vanhempien pelosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittelin aikanaan näistä:
      1. https://professorinajatuksia.blogspot.com/2020/09/vakivaltaa-havukoskella.html
      2. https://professorinajatuksia.blogspot.com/2020/09/tumman-pigmentin-kulttuuria.html
      3. https://professorinajatuksia.blogspot.com/2020/09/havukosken-uusi-kouluvakivaltatapaus.html

      Poista
  19. Tuo Puksun koulu on yksi lähikouluista, keväällä siitä ohi kävellessä huomasin, että sen koululaiset olivat jo lähes järestään tummatukkaisia. Siinä se on monien lähiöiden ja PKS.n tulevaisuus.
    Millaiseksi sitten kääntynee, ainakin islamin läsnäolo lupailee kaikkea muuta hyvää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...lupailee kaikkea muuta kuin hyvää.

      Poista

Kommentointi tähän kirjoitukseen on vapaata ja toivottavaa, mutta (toivottavasti) syntyvien keskusteluketjujen seurantaa helpottaisi, mikäli käytettäisiin nimimerkkejä tai nimeä. Pyydän myös noudattamaan kaikissa vastineissa hyviä tapoja ja asiallista kieltä. Valitettavasti tämä asia karkasi käsistä kesällä 2022, minkä seurauksena olen 15.8.2022 alkaen poistanut epäasiallista kielenkäyttöä sisältävät kommentit riippumatta niiden asiasisällöstä.

Kiitos ajatuksen lukemisesta

Tervetuloa uudelleen!