Kuljettajien puuttumien puolestaan johtuu siitä, että saarivaltion EU-aikana kuljetusala oli siirtynyt paljolti ulkomaalaisten haltuun. Eikä tällaista tilannetta tietenkään korjata nopeasti, vaan se vie aikaa.
Ensilääkkeenä britit houkuttelevatkin maahan ulkomaisia työntekijöitä myöntämällä heille pikaviisumeita, mutta juttu ei kertonut, olisiko näille pikaviisumikuljettajille olemassa kalustoa kuljetettavaksi, vai pitäisikö heidän tuoda mukanaan myös se.
Lopuksi toimittaja kertoi, että tilanne ei ole heikentänyt konservatiivipuolueen kansansuosiota. Lisäksi hän arveli, ettei edes bensapula saisi brittejä katumaan brexitiä - tai ainakaan katumusta ei myönnettäisi.
Asia jäi kiinnostamaan, joten katsoin mitä mahtavat brittien mielipidetiedustelut kertoa brexitin suosiosta juuri nyt. Google löysi tällaisista gallupeista nettisivun, josta pystyi katsomaan brexitin suosion kehityksen kyselystä toiseen.
Sen mukaan syyskuun alussa brexitiä piti hyvänä ratkaisuna 39 ja huonona 48 prosenttia briteistä. 11 prosenttia ei osannut muodostaa mielipidettä. Siten kansa näyttäisi pikemminkin katuvan ratkaisuaan kuin olevan siihen tyytyväinen. Toisaalta tilanne näyttää vaihtelevan ja vasta viime huhtikuussa tyytyväisten osuus ylitti katuvaisten määrän.
Nähdäkseni Britannian tilanteesta voi tehdä sellaisen johtopäätöksen, että suurempaan kokonaisuuteen integroituneen talouden irrottaminen itsenäiseksi ei ole yksinkertaista eikä ongelmatonta. Nähtäväksi kuitenkin jää, kuinka kauan nyt nähtävissä olevien ongelmien selättäminen ottaa briteiltä.
Selvää kuitenkin lienee, että kyse on pikemminkin väliaikaisesta ongelmasta kuin pysyväksi jäävästä tilanteesta. Ja että Brexitistä on ollut myös positiivisia seurauksia - vaikka HS:n juttu ei sellaisia maininnutkaan - jotka lopulta ovat vaikutuksiltaan pidempiaikaisia kuin siirtymän aiheuttamat taloudelliset ongelmat.
Ilmankos tuo globalistien hinkuma kabotaasiliikenteen salliminen oli niin tärkeää: saadaan halpamaiden kuskeilla sidottua rikkaimmat maat Euvostoliittoon kiinteämmin. Jos eroat, loppuu maalta tavara, kun oman maan autoilijat on ajettu konkurssiin. Tietysti tuo paska paketoitiin luntopaperiin: säästyy latvialaisten jarruvikaisten ja esimerkiksi suomalaisia rekkoja vanhempien ja siten saastuttavampien romujen kulutuksessa, kun saa ottaa paluulastinkin. Ei tarvi tyhjänä ajaa.
VastaaPoistaPeriaatteessa EU-alueella kuljetusliikkeet saavat toimia samoilla ehdoilla, kuin kunkin maan omat yritykset. Muutama vuosi sitten eräs valtiomme omistama liike ajatti venäläiskuskeilla tavaraa maksaen 2 euroa tunnilta. Siinä on luontoarvot kohdillaan.
Entä nämä halppismaiden rekat: ajavat moottoritiellä suomalaisrekan ohi, vaikka suomalaisella kuskilla on puukenkä lattiassa ja vauhtia maksimit eli 90 km tunnissa, minkä rajoitin parhaimmillaan sallii, mutta joka sekin on raskaalle kalustolle enemmän kuin laki sallii. Näin siksi, että valvonta on niin olematonta. Voi kuvitella, kuinka paljon puhtaammin suomalaisrekat, kuin savuttavat ja satasta paahtavat latvialaisromut.
Brexitin suosio kasvaa, kun britit huomaavat, että se alkaa tuottaa heille työtä myös kuljetusalalla.
Hesarin toimittaja tuntui olevan hiukan vahingoniloinen, kun britit eivät enää saa nauttia itäeurooppalaisen halpatyövoiman palveluksista brexitin vuoksi. Olisi voinut sen sijaan vaikka analysoida ongelmia, jotka aiheutuvat siitä, että taloudeltaan liian eritasoiset valtiot vapautetaan toimimaan yhteisillä markkinoilla. Sama EU:n valuvika aiheuttaa Suomessakin tilanteen, jossa virolaiset ja puolalaiset tekevät mm rakennustyöt, ja suomalaiset rakentajat ovat työttöminä.
VastaaPoistaPravda on pravda, vaikka voissa paistais. Aviisi on jo aikapäiviä valinnut olla kaikkein kritiikittömimmin kaiken hiemankin globalisaatiolta ja integraatiolta haiskahtavan kannalla. Itseäni vaan hieman ihmetyttää, että kyseessä on kumminkin (ainakin periaatteessa) yksityinen firma (erotuksena esim. Ylestä), jolleka levikki on pitkälti sama kuin liikevaihto. Ja levikkihän on viime vuosina tippunut kuin se kuuluisa lehmän häntä, ilman että sillä olisi ollut sen sanottavampaa vaikutusta lehden ns journalistiseen linjaan.
PoistaMinkä tahansa muun hyödykkeen valmistaja olisi jo paniikissa ja miettisi kuumeisesti, missä on vika, kun tavara ei käy kaupaksi. Joten jostain sitä rahaakin on tultava, taikka sitten olen taas käsittänyt jotain aivan perinjuurin väärin... On se vaan jännä juttu tämäkin kumminkin, sano.
-J.Edgar-
Mainostulot ne merkitsee.
PoistaToki, mutta mainontakin siirtyy koko ajan enenevässä määrin nettiin. Eikäpä kukaan kaiketi osta ja lue lehtiä vain mainosten takia? Ja laskeva levikki tietää myös entistä vähemmän lukijoita, jotka nuo mainokset tavoittavat...
Poista-J.Edgar-
Toivon mukaan kolmasmaailma sota syttyisi euroopaassa, sitten kun euroopan savuavia rauniota taas korattasi, vois aisat muuttua ..
VastaaPoistaJa kuten arvata saattaa, niin nämä bensiinipulat yms. on jälleen kerran median luomaa propagandaa.
VastaaPoistahttps://tokentube.net/v/1324018380/Britanniansuomalainen-kertoo-koronaplandemiasta
Jos Skotlanti itsenäistyy ja vie öljyt mennessään, niin Englannissa alkaa itku ja hammasten kiristys ^^
VastaaPoistaLopetin Hesarin lukemisen viitisen vuotta sitten koska kyllästyin valehteluun ja alituiseen harhaanjohtamiseen. Niin, ja sama koskee myös yleisradiota sekä ylivoimaisesti suurinta osaa maamme valtamedioista. Enkä ole edes vielä täyttänyt kolmeakymmentä vuotta, joten ei me kaikki nuoret olla aivan epärehellisten poliitikkojen sekä vääristelevän valtamedian vietävissä.
VastaaPoistaMuistamme kuinka vielä komissaarina ollessaan Katainen totesi tohkeissaan Britannian olevan yhteiskuntana aivan sekaisin. Nyt saamme tämän tästä lukea eri medioista kuinka Britanniassa on joulu peruutettu (se juttu hiilidioksidipulasta), on puutetta siitä on puutetta tästä blaablaa.
Kuitenkin Englannin talouden on ennustettu toipuvan huomattavasti nopeammin kuin eu-maiden...joten se siitä.
Tapa jolla EU brexitin Britannialle myönsi (tai jos niin voi sanoa), muistuttaa lähinnä mafiosojen toimintaa, ja nimenomaan eu:n puolelta.