Tänään saimme sitten luettavaksemme väsyneen suomalaisopettajan mielipidekirjoituksen, jonka mukaan meno hänen matematiikan tunneillaan on kuin sirkuksessa. Hänen mukaansa "jokaisen tunnin alusta vähintään kymmenen minuuttia kuluu siihen, että kaikki ovat tulleet paikalle, kirjat ovat esillä ja kännykät poissa".
"Yksi oppilas ei osaa suomen kieltä... Pari ylivilkasta oppilasta kulkee jatkuvasti ympäri luokkaa häiriten muiden oppilaiden työskentelyä huomautuksista huolimatta", mutta "ylivilkkaita lapsia ei voi päästää yksin valvomatta käytävään häiritsemään muiden oppitunteja".
Ja edelleen "valitsen auttamisen kohteeksi tällä kertaa erityisen tuen oppilaat. Neuvominen on hidasta, ja suurella vaivalla saamme käytyä opittavan asian läpi rautalangasta vääntäen ja laskettua kaksi tehtävää. Etevimmät oppilaat ovat oman onnensa nojassa... pyytää apua ja ihmettelee ääneen, miksi ohjaan aina samoja oppilaita".
Ei siis ihme, että Suomen aiemmin loistava PISA-menestys kääntyi laskuun samaan aikaan, kun maahamme alettiin ottaa vastaan suuria laumoja kehitysmaista saapuneita ja parempaa elintasoa etsiviä ihmisiä. Jos edellä linkittämästäni opettajan mielipiteestä voi jotain päätellä, niin ainakin sen, ettei tällainen maahanmuutto ole rikkaus eikä voimavara.
Sen sijaan opettajan kannanotto osoittaa, etteivät ongelmana ole pelkästään uussuomalaisten jälkikasvun heikot oppimistulokset. Sen lisäksi myös kantaväestöön kuuluvien lasten osaaminen jää heikommaksi kuin se olisi ilman oppimista häiriköiviä kehitysmaalaistaustaisia nuoria.
Siksi poliitikkojen tulisi ymmärtää, että myös koulujen työrauhan takia on syytä olla lanseeraamatta kehitysmaalaisten maahanmuuton helpotukseksi ja uudeksi reitiksi viime aikoina esillä ollutta humanitaarista viisumia. Päinvastoin - pitäisi harkita keinoja, joiden avulla elintasopakolaiset voitaisiin pitää mahdollisimman tarkoin maamme rajojen ulkopuolella.
Olen yrittäjänä helsinkiläisessä kauppakeskuksessa. Koronavuosien aikana nuorison häiriökäyttäytyminen on kasvanut merkittävästi. Toistuvia näpistyksiä, sotkemista, tappelua jne jne. Meidänkin tapauksessa orkesterinjohtajina ovat muita noin ikäisiään kookkaammat maahanmuuttajataustaiset esi- ja varhaisteinipojat. Mikään ei auta. Ei poliisi, ei rikosilmoitusten teko, ei lähikoulujen kanssa käytävä keskustelu. Sama ralli jatkuu päivästä toiseen.
VastaaPoistaÄlykkyysosamäärästä PISA-tulokset johtuvat
VastaaPoistaOn totta, että häiriköivät ja heikot oppilaat pilaavat myös fiksujen lasten opetuksen.
Oppimattomuus on kulttuuriperäistä ja siksi maahanmuuttajat ja heidän lapsensa eivät opi. Kaiken taustalla on heikko älykkyysosamäärä. Afrikkalaisilla se on alle 70, arabeilla ja lähi-itäläisillä 80:n molemmin puolin.
Suomessa ÄO on laskenut vuodesta 1995. Ei ole sattumaa, että suurimittainen maahanmuutto alkoi muutama vuosi aikaisemmin. Suomalaisten ÄO oli vielä 10 vuotta sitten yli sadan.
PISA-tulokset ja koulumenestyminen ovat yksi asia. Sitäkin suurempi ongelma on se, etteivät alhaisen ÄO:n omaavat tule koskaan integroitumaan Suomeen. He jäävät työelämän ulkopuolelle tai pienipalkkaisiin avustaviin töihin.
ÄO-mittaukset osoittavat keskiarvon. Sen takia hyvin menestyviä maahanmuuttajia on Suomessakin. Mutta he ovat yksittäistapauksia, eikä yksi pääsky kesää tee.
ÄO ei korjaannu Suomeen muuttamalla, koska se on perinnöllistä. Perinnöllisyyteen vaikuttavat myös monien tulijamaiden sukulaisavioliitot, jotka heikentävät niissä syntyvien lasten perusterveyttä monin tavoin.
Poista"He [mamut] jäävät työelämän ulkopuolelle tai pienipalkkaisiin avustaviin töihin."
PoistaNo, jonkuhan nekin työt on tehtävä. Ja nyt kun niin huutava työvoimapula valitsee että siitä ei nähtävästi huutaa saata, niin ei kohta 9euroa/työpäivä määräaikaispakkotyössä jostakin-jotenkin-johonkin tilaan kuntoutumassa käyviä suomi-ugri työttömiä enää ole, ei ole koska heidäthän johtuen 9-euroa/työpäivä määräaikais pakkotyönteon kuntouttavasta positiivisesta vaikutuksesta johtuen suorastaan revitään huutavasta työvoimapulasta kärsiviin yritelmiin ja vastaaviin, ja kun heitä suomi-ugri työttömiä ei enää ole niin kuinka silloin käy valtion ja kuntien laitosten ja muiden työpaikkakeskittymien, nehän kun nyt käytännössä pyörittävät enimmät pakolliset rutiinihommat tuolla jostakin-jotenkin-johonkin työmarkkinapolittiseen tilaan kuntoutuvilla suomi-ugri taustaisella 9-euron määräaikais pakkotyövoimalla.
Mainoksia katsomalla saa käsityksen, ettei Suomessa enää muita olekaan, kuin ulkomaalaisia miehiä ja ylipainoisia kantasuomalaisia naisia sekä sukupuolensa hukanneita hörhöjä. Ihmekö tuo, jos oppimistulokset laskevat?
VastaaPoistaOlen tehnyt Anonymin kanssa täsmälleen saman havainnon...
PoistaEn ihmettelisi vaikka tavoitteena olisikin koulutuksen lopputuloksena tasalaatuinen tasaisen tyhmä joukko, tasa-arvoinen.
VastaaPoistaNykykoulujen ongelmat, joista oppimisvaikeudet ja käytöshäiriöt ovat vain osa, eivät johdu ainoastaan maahanmuutosta, joskaan ei se kaikin osin myöskään asiaa paranna. Paljon on tekemistä myös opetuksen suunnittelulla ja virastojen epärealistisella suunnittelulla. Olen seurannut asioita yli kymmenen vuotta aitiopaikalta. Räikeitä tapauksia on niin kantasuomalaisista taustoista tulevissa kuin maahanmuuttajissakin. Taustalla rikkinäiset perheet, psyykkiset ja neurologiset erityispiirteet, toki jossain määrin älykkyysosamääräkin ei käy kieltäminen. Myös digitalisoitunut kulttuuri ja somen tuottama keskittymiskyvyttömyys ovat osa soppaa. Mutta asian redusoiminen johonkin yhteen tekijään tuntuu älyllisesti epärehelliseltä, vaikka se olisi sinänsä varteenotettava osaselitys. Kyllä me suomalaiset olemme aivan itse hyvin pitkälle munanneet yhteiskuntamme, ei tässä voi oikein muuhun johtopäätökseen tulla. Toki tehdyt valinnat usein sitten vain lisäävät ahdinkoa.
VastaaPoistaYhteiskuntamme ovat munanneet he, jotka ovat haitallista maahanmuuttoa edistäneet.
PoistaRehtorin kuviteltu kommentti: meillä ei syrjitä ketään eikä hyväksytä rasismia.
VastaaPoistaOlin 2008-2010 eräässä työprojektissa, huomasin jo silloin Opettajan kuvaileman tilanteen opetustilanteessa. Ääriesimerkkinä eräässä luokassa meno oli (säännöllisesti) vielä pahempaa kuin yllä kuvaillussa tilanteessa. Kun opettaja oli itsekin maahanmuuttaja (venäläinen), niin hän huonolla suomellaan ei saanut afrikkalaisiin ja lähi-itäläisiin lapsiin kontaktia, saati kuria. Järjestys romahti täysin. Oli se surullista nähtävää ja etenkin kuultavaa. Kunnon älämölöä siis.
VastaaPoistaPunavihreiden mielestä kantasuomalaisten on kohtuullista maksaa kehitysmaamuslimien maahanmuuton kustannukset lisääntyvinä raiskauksina ja muina väkivallantekoina sekä oppitulosten huononemisena. Punavihreä eliitti ei tietojeni mukaan ole laittanut vielä yhtään omaa lastaan kouluihin, joissa on kehitysmaamuslimeja.
VastaaPoistaInkluusio on valtava virhe, joka perustuu toiveajatteluun siitä, että kaikki mahdolliset opetukselliset ongelmatapaukset voitaisiin hoitaa normaaliluokissa. Ei tarvita paljon mielikuvitusta sen ymmärtämiseen, että kielitaidottomia tai adhd-tapauksia ja muita normaalikuriin sopeutumattomia ei pidä laittaa normaalien lapsien kanssa samoihin luokkiin. Tuloksena on kaikkien lasten oppimistulosten romahdus ja opettajien uupuminen, kuten tuosta opettajan kirjoituksesta ilmenee. Olli-Pekka Heinonen on johtanut tuota opetushallituksen sekoilijajoukkoa viime aikoihin asti.
VastaaPoistaJos on syntynyt avioliitossa jonka johtava ajatus on 1000 vuotta ollut "mitä serkumpi, sen herkumpi" niin alkaahan se näkymään.
VastaaPoistaValtaosa sompuista ja ählyistä on enemmän tai vähemmän degeneroituneita vammaisia.
Jopa koirien jalostuksessa pyritään välttämään sisäsiittoisuutta.
Tiedostamaton evolutiviinen paine johtaa sitten raiskaamaan kaikkea eteen tulevaa. Näin kenties kaikki jälkeläiset eivät ole sisäsiittoisia.
PoistaOlisihan se kurjaa, jos kamelit ja vuohet sekä naiset joutuisivat toisen suv... perheen omaisuudeksi.
PoistaPunaisten fasistien tietoista terroria kantaväestön lapsia kohtaan.
VastaaPoistaOmat lapset laitetaan sitten yksityisiin kouluihin.
Punaisten fasistien lasten tulevaisuus ja koulutus on aika tuhota ja sabotoida samalla mitalla.
Järjestelmällisesti.
Suomalainen kuvio: jokainen kouluhallituksen virkakaarina on arvokkaampi kuin yksikään opettaja. Hallinnossa on tie, totuus ja elämä. Mitä todellisuudessa eli tässä tapauksessa koulussa tapahtuu on toissijaista. -jussi n
VastaaPoistaVäärälainen maahanmuutto ja suvaitsevaisuus häiriköitä kohtaan harmittaa kunnollisia mamuja.
VastaaPoistaHe toivovat suomalaisilta "kovaa kuria" edelleen maansa tavoin eläviä sopeutumattomia kohtaan, koska juuri nuo pilaavat kokonaisen kansanryhmän maineen noiden maahanmuuton seassa tulleiden MÄTIEN hedelmien vuoksi.
Tätä seikkaa vihrvas eivät ymmärrä, eivätkä halua sitä korjata.
Li Andersson on tästä takuulla tietoinen, mutta haluton ymmärtämään sitä.
Kunnollisia humanitäärisiä mamuja? Ai sellaisiakin on. Koska rajalla päältä ei näy, kuka on kunnollinen ja kuka ei, on ainoa järkevä keino olla päästämättä yhtään humanitääristä Suomeen. Muutama kunnollinen ei ikinä kompensoi sitä suurta enemmistöä, joka ei tule koskaan tekemään edes työtä (tilastot osoittavat). Sitäkin enemmän pahan tekoja.
VastaaPoistaJos kehitysmaakoulu ei kiinnosta, suosittelen Tallinnan suomalaista koulua. Pienet luokat ja osaavat suomalaiset opettajat. Lasten vanhemmatkin todennäköisesti pääosin keskiarvoa paremmin menestyneitä.
VastaaPoistaOlin muutaman kuukauden koululuokassa harjoittelemassa yläasteella pk-seudulla, luokan somalioppilas kouri rinnoista ja haarovälistä, sylki kasvoihin, huoritteli. Rehtori kehoitti pysymään oppilaasta hieman kauempana sillä rasismisyytösten vuoksi tilanteelle hankala tehdä mitään. En jäänyt sinne töihin vakinaiseksi tämän yhden oppilaan vuoksi.
VastaaPoista