tiistai 11. heinäkuuta 2023

Helsingin sanomat Riikka Purran kimpussa

Helsingin sanomat jatkoi hallituksen ministereiden kaatamisyrityksiä palaamalla vuoteen 2008, jolloin nimimerkki "riikka" kirjoitti lehden mukaan, että "terveisiä Barcelonasta. Täällä ei näy ’hälyyttävä maahanmuutto-ongelma’. Neekerit myyvät piraatti-Vuittoneita Las Ramblasilla, huivit ovat piilossa ja kukin kastissaan. Täytyy olla kusetusta, sekin sitten."

Lehti teki sen johtopäätelmän, että nimimerkki "riikka" on nykyinen valtionvarainministerimme, koska tämä on ollut samaan aikaan Barcelonassa ja "on epätodennäköistä, että samana päivänä Barcelonassa olisi ollut kaksi eri suomenkielistä Riikkaa, joiden mieliä kutkuttivat monikulttuurisuusasiat". 

Lisäksi HS:n jutussa mainittiin useita nimimerkki "riikan" Scriptaan kirjoittamia kommentteja, joissa on käytetty varsin värikästä kieltä, mikä kieltämättä kuulostaa kovin sivistymättömältä. Lehden toimittaja oli myös yhteydessä Riikka Purraan (ps), mutta tämä ei ottanut kantaa siihen, onko nimimerkki "riikka" hänen vai jonkun muun käyttämä. 

Lopuksi HS lainasi Purran blogitekstiä, jossa tämä on todennut, että "minulle ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni ja sanomisiani vuosien ja vuosikymmenten takaa. Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä? En varmasti ole samaa mieltä läheskään kaikista asioista. Monista olen, mutta en aio lähteä median ja vasemmiston kanssa peliin, että mistä olen ja mistä en. Tai olenko kirjoittanut tuon ja tuon vai en ole. Siitä kun ei tulisi loppua. Ei minkäänlaista loppua. Muistikin tulisi jo vastaan. Antaa kiinnostuneiden siis kaivaa."

Mielenkiintoista kyllä, HS ei kopioinut koko tekstinpätkää, vaan jätti sanomatta kohdan, jossa valtionvarainministeri kertoi, että "en varmasti ole samaa mieltä läheskään kaikista asioista". Eikä tietenkään olekaan, sillä onhan hänen Barcelonan matkastaan kulunut jo 15 vuotta eli mikäli hän olisi nimimerkki "riikka", olisi hän tuolloin ollut vähän yli kolmekymppinen. 

Purra totesi yleisellä tasolla, olleensa "joskus hyvin turhautunut ja toivoton tietyistä Suomessa nähtävistä maahanmuuton lieveilmiöistä, esimerkiksi naisiin kohdistuvasta häirinnästä ja seksuaalirikoksista ja islamin epätasa-arvoisista käytännöistä" ja kirjoittaneensa joskus takavuosina "vihaisesti ja typerästi" sekä tavoilla, joita ei nykyään hyväksyisi. Lisäksi hän totesi erikseen, ettei hyväksy, eikä ole koskaan hyväksynyt minkäänlaista väkivaltaa.

Valtiovarainministerin näkemykset ovat tietenkin itsestään selviä, mutta jätän arvoisan lukijani harkittavaksi, voidaanko HS:n toimituksen ulostulosta vetää se johtopäätös, että siellä hyväksytään valtiovarainministerin mainitsemat lieveilmiöt maahanmuuttajien naisiin kohdistuvista häirinnästä, seksuaalirikoksista ja islamin käytännöistä?  

* * *

HS:n jutussa oleellista on, että lehti näki valtavasti vaivaa löytääkseen erilaisia puolentoista vuosikymmenen takaa löytyviä - mahdollisesti Purran kirjoittamia - tekstejä, joita se pitää rasistisina ja sopimattomina. Tällaiselle epätavalliselle toiminnalle on helppo löytää syy: se ei ole juuri nyt ja tässä tärkeän tiedon välittäminen lehden lukijakunnalle, vaan paineen luominen Petteri Orpon (kok) hallituksen kaatamiseksi.

Tämän havaitsi myös eurokansanedustaja Ville Niinistö (vihr), joka julisti sosiaalisessa mediassa, että "Nimim. ´riikan´ ajattelu ei ole soveliasta Suomen valtiovarainministeriltä. Epäilyksen varjo syvä, etenkin kun ei ole siitä selvästi irtisanoutunut tai sitä pahoitellut."

Epäilemättä myös Niinistön tavoitteena on Orpon hallituksen kaataminen. Eli käytännössä paineen luominen Anna-Maja Henrikssonille (rkp), jotta tämä ohjaisi puolueensa nakertamaan jälleen hallitusyhteistyötä samaan tapaan kuin Vilhelm Junnilan (ps) tapauksessa.

Nähtäväksi jää, onnistuvatko HS ja muu vihervasemmisto aikeissaan. Jos niin käy, se on onneton uutinen Sanna Marinin (sd) hallituksen jälkeiselle Suomelle, jonka julkinen talous horjuu kuilun partaalla. Ja jonka naiset ja nuoriso kärsivät aiemmin harjoitetun maahanmuuttopolitiikan seurauksena syntyneestä uudenlaisesta väkivallasta.

Taloudelliseen kuiluun putoamisen vaara sekä aiemmin harjoitetun maahanmuuttopolitiikan seuraukset ymmärrettiin myös viime vaaleissa äänestäneiden parissa, kuten Marinin hallitukseen osallistuneiden puolueiden peräti 17 kansanedustajapaikan menetys osoitti. Siksi maahan tarvittiin hallitus uudelta pohjalta ja sille uskottava ohjelma julkisen talouden korjaamiseksi. 

Näin on nyt tehty, joten myös HS:n toimituksessa olisi syytä lopettaa hallituksen kaatamisyritykset ja niiden sijaan ryhtyä tukemaan hallituksen ponnisteluja Suomen talouden ja sisäisen turvallisuuden kohentamiseksi. Tämän soisi tulevan ymmärretyksi myös nykyisen hallituksen ainoassa Marinin kabinettiin kuuluneessa puolueessa.

Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä:
HS ja demokratia
Uusi päätoimittaja Erja Yläjärvi lupasi ison muutoksen HS:n journalismiin
Rydmanin olisi tehtävä tutkintapyyntö HS:n ja Ilkka-Pohjalaisen päätoimittajista

50 kommenttia:

  1. Ei HS:n tarvitse paljon mitään tehdä. Kaikki materiaali tulee sille ilmaiseksi someaktiiveilta. Johtopäätökset muuten tehdään ei vedetä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vain, sinä suomea taitamaton nuori! Johtopäätökset nimenomaan vedetään, se on kiinteä sanonta. Osoittaa kielen köyhtymistä käyttää tuota tehdä-sanaa, sitä tulisi välttää. Ala lukea kaikenlaisia tekstejä, jotta kielesi kehittyisi.

      Poista
    2. Vetää johtopäätoksiä on svetisismi, joka on valitettavasti jäänyt pysyvään käyttöön. Tehdä johtopäätöksiä on oikea ilmaisu.

      Poista
    3. Sähkömies tekee johtopäätöksiä.

      Poista
    4. Itse asiassa johtopäätös-sana on itsessääkin huonoa suomea, sillä hyvää suomea on "päätellä" tai "tehdä päätelmiä". Substantiivitauti on yksi vieraskielisyyden syöpä suomenkielisessä kielenkäytössä, sillä suomenkielessä käytetään luonnostaan verbiä (=päätellä) siinä kun monessa vieraassa kielessä asia ilmaistaan substantiivilla.

      Poista
  2. Olisikin jo aika ottaa tuon "Riikan" tekstien mukainen realistinen asenne maahanmuuttoon edellisen hallituksen täysin hyväuskoisten hölmöjen sähellyksen sijasta. Aivan legendaarinen esimerkki oli Ohisalon idiootimaisuus, kun Ranskassa muslimi katkaisi tyttärensä opettajan pään, koska tämä oli toiminut hänen mielestään väärin. Ohisalon mielestä meidän on parannettava tulijoiden kohtelua, jotta heidän ei tarvitsisi turvautua sellaisiin toimenpiteisiin. Voiko enää vähä-älyisempää ministeriä olla ! Ja tätä samaa järjettömyyttä se oli täydet neljä vuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nykyisen valtiovarainministerin, Riikka Purran, blogi teksti kannattaa käydä lukemassa. Klikkaatte vaan Professorin linkkiä ja se on siinä :)

      Poista
  3. Professorilla taitaa nyt vähän keulia. Harvoin näkee noinkin värittyneesti maailmaa näkevän "professorin" tekstejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinun näkökulmasi, värilasien takaa, kaikki näyttää niin ruusuiselta...

      Poista
    2. Olisko niin, että punavihreillä vasta erikoiset lasit onkin. Heille Marin oli 37-vuotias nuori nainen, mutta 31-vuotias Purra ei enää mikään nuori.

      Poista
    3. Pysytään totuudessa ja todetaan, että Purra on aikuinen nainen, 46v.

      Poista
    4. Et sitten ymmärtänyt. Purran kirjoitukset ovat 15 vuoden takaa, jolloin hän oli nuorempi kuin pääministerinä jauhojengin kanssa sekoillut Marin, jolle annettiin kaikki anteeksi ja pyytämättä.

      Poista
  4. Milloin tulee anteeksipyyntö siirtolaisten tekemistä rikoksista suomalaisia kohtaan? Alkaen 90 luvulta. Kaikki ne suvakki ministerit yms riviin/jonoon ja anteeksi pyytelemään.

    VastaaPoista
  5. Terhomatti Hämeenkorpi11. heinäkuuta 2023 klo 8.36

    Anonyymille: Kirjoita nimelläsi, jos kehtaat tollaista väittää. Proffa kirjoitti (jälleen!) analyyttista, tiukkaa asiaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uliuli:) vai että pitäisi anonyymin "professorin" kaikin tavoin virheellisiä ja vääristyneitä pökellyksiä kommentoida omalla nimellä:)) Kaada itselles vaan, ei tämä ole vakavan keskustelun palsta.

      Poista
    2. Nimimerkki tai jopa täysi anonyymiys käyvät hyvin.

      Olisi kuitenkin mukava lukea myös asiaperusteluita näkemyksellesi. Tässä blogissahan on käytössä todellinen sananvapaus sisältäen myös omistani poikkeavat näkemykset.

      Poista
    3. Kun ei pysty argumentoimaan tosiasioilla, täytyy trollin puhua laveasti virheellisistä ja vääristyneistä kirjoituksista. Todellisuudessa kehitysmaista tapahtuvan maahanmuuton kielteiset vaikutukset on luettavissa kaikista mahdollisista tilastoista koskien vaikkapa rikollisuutta, työttömyyttä, tukiriippuvuuta, naisten asemaa, ja niin edelleen. Poliisi esim. kertoo, että katujengit ovat 95-prosenttisesti maahanmuuttajataustaisia, ja niin edelleen, ja niin edelleen...

      Poista
  6. Olen ollut siinä käsityksessä, että Helsingin Ssanomat on enemmän oikeistolainen kuin vasemmistolainen näkemykseltään ja tavoitteiltaan?
    Nyt kun Suomessa on kuulemma Suomen oikeistolaisin hallitus koskaan, se ei kelpaa HS:lle? Hämmentävää!

    Onko siis HS:n mielestä parempi vaihtoehto Marinin ja Anderssonin kaltaisten sosialistien ja äärivasemmistolaisten mukana olo hallituksessa?

    Nykyisen Petteri Orpon hallituksen pääasiallinen tehtävä on saada maan taloudellinen kehitys käännettyä parempaan suuntaan ja siinä osatekijänä on haittamaahanmuuton vähentäminen tai lopettaminen.
    Näissä onnistuminen olisi kaikkien suomalaisten etu mutta nyt HS on jostain käsittämättömästä syystä päättänyt toimia tätä tavoitetta vastaan. Ja toimia vastoin Suomen etua.

    Mikä siis on HS kanta ja tavoite loppujen lopuksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. HS:n tavoite on kaataa hallitus mutta...
      Käytännössä hallitus pysyy pystyssä niin kauan kuin se nauttii hallituspuolueiden luottamusta.

      Ainoastaan jos Henriksson ja RKP haluaa kaataa hallituksen eikä enää anna luottamusta, hallitus kaatuu.
      Jos RKP tämän tekisi - mikä olisi vaihtoehto?
      En usko, että Orpo enää ottaisi RKP:tä hallitukseen?

      Poista
    2. HS pelkää, että Jussi Halla-aho voittaa presidentin vaalit.
      Mikä on täysin mahdollista koska PS on toiseksi suurin puolue, kannatus korkealla ja Halla-aholla vankka kannatus kansan keskuudessa.
      Mestaria on vaikea kaataa mutta kyllähän "hyvien ihmisten" täytyy yrittää.
      Suurimmalta puolueelta, kokoomukselta, ei löydy mitat täyttävää ehdokasta.

      Poista
    3. Riikka Purra tänään

      https://twitter.com/ir_rkp/status/1678756768233537536

      Kuvasin eilen lähtökohtia, joissa olen kirjoittanut Scriptan vieraskirjaan 15 vuotta sitten.
      Ilmaisin tuolloin itseäni tavoilla ja sanoilla, joita en nykyään mitenkään hyväksy enkä käyttäisi.
      -----------------

      Yle tänään

      Riikka Purra pyytää ”15 vuoden takaisia typeriä” somekommenttejaan anteeksi – Orpo kiittää ja sanoo että hallitus ei kaadu

      Purra sanoo Twitterissä kirjoittaneensa Scripta-blogin vieraskirjaan sanoilla, joita hän ei nykyään ”mitenkään hyväksy enkä käyttäisi”.

      https://yle.fi/a/74-20040591

      Artikkelista poimittua

      Pääministeri Petteri Orpo (kok.) kiittää Purraa Twitterissä: ”On tärkeää, että kirjoituksista, jotka eivät edusta henkilön omaa tai hallituksen ajattelua,
      irtisanoudutaan selvästi ja niitä pyydetään anteeksi. Kiitos kollegalleni Riikalle oikeasta ratkaisusta.”

      Orpon mukaan ”hallitus ei kaadu tähän”. Pääministeri kertoo toivovansa, ”että hallitus pääsee toteuttamaan ohjelmaansa ja
      että ministereiden ja hallituksen toimintaa ja arvoja päästään arvioimaan tekojen kautta.”
      ---------------------

      Petteri Orpo

      https://twitter.com/PetteriOrpo/status/1678770056539574274

      Media ja kansalaisyhteiskunta toimii, kun se tuo esiin päättäjien näkemyksiä, uusia tai vanhoja.

      On tärkeää, että kirjoituksista, jotka eivät edusta henkilön omaa tai hallituksen ajattelua, irtisanoudutaan selvästi ja niitä pyydetään anteeksi.
      //////////////////////////

      Saga jatkuu - teksti TV sivu 110 mukaan on tehty oikeuskanslerille kantelut Junnilasta, Rantasesta sekä Rydmanista ja hänen kelpoisuudestaan toimia ministerinä.

      Ja miettikää vähän jos pressan äänestyksessä toisella kierroksella olisi vastakkain Mestari ja julkihomo? Kumpi voittaa?

      Poista
    4. Kyllä julkihomon tulisi vetäytyä presidenttiehdokkuudesta, olisihan häntä vastaan nostettu syyte ellei ministeriasema olisi pelastanut.

      Olisihan se ilkeää jos Suomen presidentti saisi jatkuvaa moitetta työpaikkakiusaamisestaan ja muista tekemistään vääryyksistä.

      Tasapuolisuus kunniaan.

      Poista
    5. Jo viime vuosisadalla sanottiin, että HS on puolueisiin sitoutumaton sosiaalidemokraattinen lehti. Nykyisen toimittajakunnan myötä se on luisunut yhä enemmän vasemmalle sekä vihreisiin, feminismiin ja wokeismiin ja sille on annettu lupa objektiivisuuden sijaan kirjoittaa julki omia mielipiteitään.

      Poista
  7. Tulevaisuudessa saatetaan kirjoittaa maailmankirjallisuutta. Todella pitkän ajanjakson jälkeen. Vihervasemmistolaisten poliitikkojen ja toimittajien zombihyökkäyksistä meillä ja muualla on aiheen aihioita tarjolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos Li Andersson, Matias Mäkynen, Jussi Saramo, Kyllönen, Tuppurainen etc. saavat vallan kymmeneksi vuodeksi, syntynee uusi G. Orwell-tyyppinen dystopiakuvaus. Takuuvarmasti...

      Poista
  8. joka poliitikko muuta selittää, pitäisi heivata pois, mieluiten ihannoimaansa Gulagiin ainakin 10 vuodeksi

    VastaaPoista
  9. Googlatkaa ”mokkakikkeli”, niin saadaan lisämaustetta väljähtyneeseen soppaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämäpä olikin hauska kommentti. Vuonna 2008 lehti nimeltä Vihreä lanka näyttää antaneen reseptin (kuvien kanssa) Mokkakikkeli- leivonnaisiin, kun Viivi Avellan oli ilmoittanut, että hän tykkää arjalaismiehistä, eikä mokkakikkelit uppoa häneen. Että sitä tasoa on ollut keskustelu silloin, joten eiköhän nyt kannata lopettaa "Riikkojen" vainoaminen sen aikaisten kirjoitusten vuoksi. Silloin kun näköjään oli vielä lupa "sanoa ruma sana niinkuin se on".

      Poista
  10. Meneekö Suomen taloudella huonosti vai hyvin huonosti?
    Eräs indikaatti on konkurssit:

    AL tänään

    Konkurssien määrä kasvoi viime vuodesta 21 prosenttia, myös yritys­saneerausten määrä nousussa

    Tammi–kesäkuussa konkurssiin asetettiin 1 325 yritystä, joka on reilu 200 enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.

    https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000009709350.html

    Artikkelista poimittua

    Konkurssien määrä on selvässä kasvussa Suomessa. Konkurssivaltuutetun toimiston mukaan vuoden ensimmäisellä puoliskolla konkurssiin meni yhteensä 1 325 yritystä.

    Luku on viidenneksen, tarkalleen ottaen 21,3 prosenttia, enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.
    Tammi–kesäkuussa 2022 konkurssiin asetettiin 1 092 yritystä, vuonna 2021 981 ja vuonna 2020 1 138.

    Konkurssien määrä oli korkeampi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä kuin toisella. Alkuvuonna konkurssiin asetettiin 687 yhtiötä, toisella neljänneksellä 638 kappaletta.

    Tuomioistuin päättää yrityksen konkurssiin asettamisesta. Konkurssi alkaa, kun tuomioistuin tekee asiasta päätöksen. Konkurssivaltuutetun toimisto vastaa konkurssipesien hallinnon valvomisesta.
    Eniten 10 vuoteen

    Tilastokeskuksen tammi–toukokuun tilastojen mukaan Suomessa on pantu vireille yhteensä 1 393 konkurssia.
    Osa näistä hylätään ja se selittää Tilastokeskuksen konkurssivaltuutetun toimistoa isommat luvut.

    Suomessa on pantu alkuvuonna vireille eniten konkursseja sitten vuoden 2013, jolloin luku oli 1 414 kappaletta.

    VastaaPoista
  11. Jollei tuo Hesarin kirjoittelu ole sitä maalittamista, niin mikä sitten?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se on ”sitä ihtiään” - ja maalittamistakin.

      Poista
  12. SUOMI ON TÄLLÄ HETKELLÄ SODASSA ja se Suomen suurin vihollinen on meidän oma valtamediamme. Noissa valtamedian ajojahdeissa ei näytä olevan mitään rajaa. On aivan hullua että vaikka eduskunta on kesälomalla, niin valtamedia ei edes loman ajaksi hellitä ajojahtejaan, vaan yrittää koko ajan kaataa hallituksen. Mitä Valtionvarainministeri Riikka Purran asenteeseen vihervasemmistoon ja valtamediaan tulee niin tuosta Riikan kovuudesta KUUSI MILJOONAA (6000000) PEUKKUA RIIKALLE!.

    VastaaPoista
  13. Kuka on viaton, heittäköön ensimmäisen kiven. No Antti Lindman heitti jo Iltalehdessä sen kiven ja katsoo itsensä viattomaksi, vaikka natsi-menneisyys paljastui muutama päivä sitten. No mutta se onkin erilaista menneisyyttä, Taloussanomien päätoimittaja Kärki oikein kehui, että se tuo särmää tähän Lindmanin tasaiseen olemukseen. Niin se valtamedia kohtelee tasapuolisesti kaikkia. Myös HS. Hah Hah.

    VastaaPoista
  14. Hesarin uutisessa toiseksi suosituin kommentti on saanut liki 5000 "tykkäystä" (valtava määrä muuten), kommenttihan kuuluu:
    "Arvostan Hesaria erityisesti rohkeudesta siteerata "riikkaa" täsmällisesti. Toivon samaa rohkeutta myös YLE:ltä ja illan A-studiolta. Tällainen ihminen ei kertakaikkiaan voi olla nykyaikaisen Suomen ministeri tai hallituksen jäsen. On aivan pöyristyttävää ajatella, että väkivaltaisia ajatuksia, slurreja, erittäin alentavaa kieltä ja selkeää ihmisvihaa poteva ihminen edustaisi Suomea ja suomalaisia esim. ulkomailla. Saati kuinka loukkaavaa meitä kaikkia suomalaisia kohtaan täällä kotisuomessa. Kysyn myös, eikö tuo netsien etsiminen ihmisiä kadulle hakkaamaan ole rikos, kiihottamista kansanryhmää vastaan? Hävettää olla suomalainen tänään."

    Nimimerkin "Riikka" käyttämä kieli ei nyt välttämättä ole sieltä korrekteimmasta päästä, mutta ettäkö tämä vahingoittaisi taas sitä kuuluisaa "Suomi-kuvaa" yms. yms. Huomaan yhä enemmän päivä päivältä kuinka yhteiskunnassa on ihmisiä, joiden ajatusmaailma/maailmankuva on perustavanlaatuisesti erilainen omani kanssa. En todellakaan väitä, että omani on se oikea, tai että olisi vain yksi ja oikea tapa muodostaa kuvansa maailmasta, mutta väitän omani olevan huomattavasti realistisemmalla pohjalla, kuin nyt vaikka tuon jutun kommentoija ja aika moni muukin juttua kommentoinut ja näitä asioita Twitterissä repivä. Ihmiset yllyttävät toisiaan kiihkoon ja mielipiteet revitään omalta viiteryhmältä, jolle täytyy näyttää oma joukossa seisominen yhtymällä mesoamiseen. Natseja, vaarallisia natseja ihan kaikkialla, uuninluukut kolisee ja hallitusohjelma on suoraan Mordorin mustaa kieltä ja syöksee kansan- ja sitä myötä valtakunnan tuhoon ja turmioon.

    Teehän pieni ajatusleikki: Kuka on vaikka Liettun pääministeri? Mitä hän on asioista mieltä? Kuka on vaikka Tsekissä toiseksi suurimman puolueen puheenjohtaja, entä valtionvarainministeri? Millaisia juttuja mahtanevat kirjoittaa blogeihin (jos nyt edes kirjoittavat)? Kuinka paljon tiedät eurooppalaisia/EU:n poliitikkoja näiden päivän uutisten ulkopuolelta (Ursula Gertrud von der Leyen/Macron/Sunik yms). Lähditkö marssimaan kadulle, kun Italian edesmennyt johtaja Berlusconi haukkui suomalaista ruokaa. Marssitko Puolan tai Unkarin "oikeusvaltioperiaatteiden" kunnioittamuuden vuoksi kaduilla?

    Jättäisitkö matkustamasta toiseen maahan , koska sen ministeri on kirjoittanut rapiat vuosikymmen sitten blogiin nyt rasistiseksi tulkittavia kommentteja?

    Samoin ymmärrän päivä päivältä enemmän, miksi ihmiset kääntyvät toisiaan (omia maanmiehiään, vai pitääkö sanoa maanhenkilöitään) vastaan - aseellisestikin. Kiitos kotimainen media, että ruokit tätä vastakkainasettelua omalla puolueellisella tavallasi joka päivä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Medialla on agenda ajettavana, siksi ne toimivat wef:in äänitorvena globaalisti.

      Hassusti media on hipi hiljaa esim. suuren johtajamme Ursulan asioista, kun tilaillaan miljardeilla "rokotteita" sisäpiiriltä, ja joudutaan siitä oikein tutkintaan.
      https://injektiopiikki.com/2022/10/21/euroopan-komissiota-ja-ursula-von-der-leyenia-tutkitaan-rikoksista/

      Samoin ex. ministeri Ohisalon sisäpiiristä ollaan hiljaa, kun ei se oikein ole sopivaa, että vihreät ministerit tekevät miljoonatilejä veronmaksajien rahoilla vihreyden "edistämiseksi".
      https://www.partisaani.com/news/enemies/2021/08/12/kymmenien-miljoonien-kaupat-veronmaksajat-ostivat-ohisalon-miehelta-tappiollisen-bisneksen/

      Onneksi sentään löytyy eu:stakin suoraselkäisiä meppejä, kuten Christine Anderson, joka on tuonut ansiokkaasti esille eu:n epäkohtia. Mutta siitähän ei meidän mediamme mainitse sanaakaan.

      Ja todellisuudessahan noita vanhojen viestien kaivelijoita on vain muutamia, mutta saavat jostain syystä palstatilaa meidän mediassamme huomattavasti. Ja lisäksi lähettelevät viestejä muiden maiden viherpeikkotoimittajille, jotta julkaisisivat näitä "löydöksiään" laajasti, että saataisiin aikaan se "mainehaitta", jota todellisuudessa itse aiheuttavat ja levittävät.

      Poista
  15. Varmaankin valtava pettymys tulee näille hurmahenkisille mustamaalajille, kun paljastuu ettei se "riikka" ollutkaan se ministeri Riikka. Siinä se vasta maansuru alkaisi.

    VastaaPoista
  16. Ainakin kolme eri ihmistä on tunnustanut kirjoittaneensa "riikka" nimimerkillä Halla-ahon vieraskirjaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuohan on hauskaa! Lisää vaan riikkoja "tunnustamaan," niin eihän jahtaajat, HS etunenässä, mitään voi. Tuskin KRP rupeaa asiaa tutkimaan, josko sekään nyt mitään pystyisi selville saamaan, kuka on se oikea riikka.

      Poista
  17. Nyt mitataan petterin kantti. Onko mies, ja sanoo menneet on menneitä, vai paskooko housuihinsa. Erkoopee varmaan päästelee jo takalaittomia saniteettitiloissa.

    VastaaPoista
  18. Millaiseksi muodostuu suomalainen demokratia, jos hallituskokoonpanoista ja ministerivalinnoista päätetään mediakonsernien toimituksissa. Mikäli Rkp taipuu tässä tapauksessa luomaan paineita hallituksen kaatamiseksi, niin he avaavat Pandoran lippaan antamalla kohtuuttoman vallan suhteellisen pienell ryhmälle päättää ohitse demokraattisten vaalien siitä, ketkä käyttävät parlamentaarista valtaa. Toivottavasti puolutoimistoissa ymmärretään myös tämä, vaikka tällä hetkellä vasemmalla laidalla olisikin houkutus myötäillä toimituksia. Kun Iltalehden kesätoimittajan kirjoituksia oli arvosteltu muutaman politiikon toimesta ja viitattu hänen yksityisiin Tiktok-videoihin, niin toimituksissa puhuttiin maalittamisesta. Nyt samaiset tahot käyvät yksittäisen politiikon kimppuun haluten liittää hänet vuosia sitten kirjoitettuihin kommentteihin ja käytännössä yllyttävät muita politiikkoja irtisanoutumaan hänestä. Miten tämä eroaa Iltalehden toimittajan väitetystä maalittamisesta. Kuten yllä on todettu, niin me tarvitsemme hallituksen, joka tekee jotain maamme taloudelle ja jalat maassa olevaan maahanmuutto- ja ilmastopolitiikkaa.

    VastaaPoista
  19. En oikein ymmärrä, että miksi hallituspuolueet edes lähtevät tähän vedätykseen mukaan.
    Kääntäisivät keskustelun aina hallitusohjelman toteuttamiseen ja siitä saataviin hyötyihin, sen sijaan että selittelevät yhtään mitään noille trolleille.
    Miksi niitä pitää yrittää miellyttää millään tavalla? Käyttäisivät sen sijaan entisen pääministerin lausumaa: "Get over it". Mennyt on mennyttä, ja nyt mennään eteen päin.

    VastaaPoista
  20. Tein aiheesta jo perjantaina podcastin:
    https://open.spotify.com/episode/6luaXM98PriANJZLHu8IGH?si=SohBkZcGTjGngH5ECsdAyg

    VastaaPoista
  21. Yle tänään

    Hallituspuolue RKP:n kansanedustaja Joakim Strand haluaa muutoksia hallitusohjelman kirjauksiin maahanmuutosta: ”Ei ole inhimillistä”

    Hallituksen maahanmuuttopolitiikkaa vastustavaan mielenilmaukseen osallistunut Strand painottaa,
    ettei kirjaus hallitusohjelmassa vielä tarkoita sitä, että se saman kauden aikana toteutuisi.

    https://yle.fi/a/74-20040557

    Artikkelista poimittua

    RKP:n vaasalainen kansanedustaja Joakim Strand pyrkii tekemään töitä sen eteen, että hallitusohjelman kirjaukset työperäisestä oleskeluluvasta eivät toteutuisi sellaisinaan.
    Hallitusohjelmassa suunnitellaan työperusteisen oleskeluluvan raukeamista, mikäli henkilö ei yli kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen onnistu löytämään uutta työpaikkaa.
    ...
    ...
    Strand kuitenkin huomauttaa, ettei hän vastusta hallitusohjelmaa. Hänen mukaansa maininta hallitusohjelmassa ei takaa sitä, että asia hallituskauden aikana toteutuisi.
    /////////////////

    Mitkäs ne pelisäännöt on?
    Minusta hallituspuolueen kansanedustajan tulee noudattaa ja toteuttaa hallitusohjelmaa. Se on sovittu ja laadittu toteutettavaksi.

    VastaaPoista
  22. Purra sitten meni pyytelemään anteeksi. Kenellekköhän on osoitettu. Mamuille? Vihervasureille? Rantaruottalaisille? Presidentti salelle? Eu:lle vai kollektiivisesti koko universumille? Minulta ei olisi ainakaan tarvinnut pyytää. Pahoittelut tuskin tyynnyttää veren makuun päässyttä vasemmistoa.

    VastaaPoista
  23. Olisi Riikka vaan todennut että tarkoitti kirjoituksissaan maahanmuuttajilla Venäläisiä niin kaikki olisi ollut ok.

    VastaaPoista
  24. Googlatkaapa nyt se "mokkakikkeli", niin näette millaista keskustelua ihan yleisesti on silloin käyty.

    VastaaPoista
  25. Liittymättä kenenkään "riikan" tai muiden sanomisiin, niin totean, että jos joku kirjoittaa vaikka että "kaikki neekerit pitäisi ampua" niin eihän kukaan normi suomalainen silti mene toteuttamaan tollasta.. Itse...mul on varmaan 30 tuhatta kommenttii eri keskustelupalstoilla ollu 30 vuoden aikana, niin en kait juuri noin ole sanonu, tai siis kirjoittanu, mutta helvetin varmasti paljoooon, suvakkeja ärsyttävää

    Rasismi? mitä on rasismi Suomessa? ei juuri mitään.. faktahan on se, että neekeri tai ählämi EI ole siis suomalainen..ei ainakaan geneettisesti. Mut suvakithan kiistää rotuerot..ja rodut..mutkun jokainen voi ihan omin silmin havainnoida, että neekeri näyttää vähän erilaiselta mitä geneettinen suomalainen, riippumatta siittä , mitkä paperit neekerillä on taskussa, vai onko ollenkaan.

    ei mua haittaa ihonvärit, mut kun pikipäiden ero suomalaisiin nähden on paljon muutakin kuin vain ihonväri, eli siis henkinen olemus, joka on valitettavan usein perseestä, eli alhainen ÄO ja huono impulssikontrolli...tämä on valitettava fakta, eikä joku asia, mitä esim. minä haluaisin olevan olemassa, tämä ero.

    Suomi, kuten kaikki valtiot, ovat olemassa siksi, että sen pitäisi suojella sen sisällä olevan kansan geneettistä jatkumoa...kuten luonossakin eläimillä on reviirit, juuri siksi. Jos tätä luonnonlakia ei noudateta, niin pian on kyseessä entinen...kansa..ja its all lost..fo

    Jos olisin ministeri, tai vaikka kaivonkatsoja, niin jos kirjoitan sanan "Neekeri", vain yhden sanan ilman siis mitään muuta kontekstii, onko neekeri hyvä vai huono, niin koko elämäni ura ja tekemiset on täten mitätöity, niinkö?

    VastaaPoista
  26. Kannattaa lukea seuraava blogiartikkeli: "Havaintoja punaliberaalin teokratian etenemisestä Suomessa", http://ylewatch.blogspot.com/2023/07/havaintoja-punaliberaalin-teokratian.html#comment-form

    Kuten eräs kommentoija sanoo, se on "Erinomainen analyysi aikamme hulluudesta, kirjaimellisesti".

    VastaaPoista
  27. Antifan tarra oli ok medialle. Antifa on terroristijärjestö. Näin meillä suomessa!

    VastaaPoista

Kommentointi tähän kirjoitukseen on vapaata ja toivottavaa, mutta (toivottavasti) syntyvien keskusteluketjujen seurantaa helpottaisi, mikäli käytettäisiin nimimerkkejä tai nimeä. Pyydän myös noudattamaan kaikissa vastineissa hyviä tapoja ja asiallista kieltä. Valitettavasti tämä asia karkasi käsistä kesällä 2022, minkä seurauksena olen 15.8.2022 alkaen poistanut epäasiallista kielenkäyttöä sisältävät kommentit riippumatta niiden asiasisällöstä.

Kiitos ajatuksen lukemisesta

Tervetuloa uudelleen!