Eilisaamuna tulin kirjoittaneeksi ruotsalaisen yhteiskunnan surullisesta tilanteesta. Torstaipäivä toikin sitten mukanaan uutisen, jonka mukaan Ruotsin ulkoministeri sai sikäläisessä eduskunnassa niskaansa pussillisen tomaatteja ja punasipuleita. Ministeri pakeni täysistuntosalista, ja keskustelu keskeytettiin hetkeksi. Aikamoista demokratiaa...
Tapauksen seurauksena kahta naista ja yhtä miestä epäillään nyt virallisen tilaisuuden häiritsemisestä. Minulle on kuitenkin jäänyt epäselväksi se, että oliko tapauksessa kyse ruotsalaisista vai "ruotsalaisista" häiriköistä. Palestiinalaismielisiä he joka tapauksessa olivat.
* * *
Kun nyt aloin vanhoja kaivelemaan, niin palaan myös toissapäiväiseen aiheeseeni. Näin siksi, että Helsingin yliopiston kaupunkimaantieteen dosentti Venla Berneliusta oli haastateltu Ylellä. Ja sen perusteella vaikuttaa vahvasti, ettei hän ole eilisestä blogimerkinnästänäni huolimatta ymmärtänyt, että maahanmuuttajataustaisten lasten huonoon koulumenestykseen saattavat vaikuttaa etnis-kulttuuriset seikat.
Siis sellaiset kuin maahanmuuttajaryhmissä tavalliset serkusavioliitot - jopa sukupolvesta toiseen - ja niiden negatiivinen vaikutus jälkeläisiin. Tai älykkyyden korkea periytymisaste, joka seuraa siihen kohdistuvasta luonnonvalinnasta.
Se taas on johtanut eri geenimuotojen frekvenssien vaihteluun väestöryhmien välillä, mikä näkyy eri ihmispopulaatioiden älykkyyttä koskevissa mitattuksissa. Näin siitä huolimatta, että niiden tuloksissa näkyvät myös ympäristötekijät.
Eikä hän liene havainnut myöskään tiettyjen etnis-kulttuuristen ryhmien asuttamien valtioiden heikkoa menestystä niin tieteellisen tiedon tuottajina kuin tavallisten ihmisten hyvinvoinnin luojina. Puhumattakaan uskontojen tutkitusta vaikutuksesta afrikkalaisten kykyyn nostaa yhteiskunnallista asemaansa kotimaissaan.
Jos dosentti Bernelius nyt sattuisi lukemaan tämän jutun, niin kehotan häntä perehtymään edellisen kappaleen linkitettyihin nettisivuihin ja tarvittaessa tutkimaan myös niissä linkitettyjä faktasivuja ja tutkimusraportteja. Oppiminen on nimittäin elinikäinen prosessi, eikä lisäoppi kaada ojaan edes dosenttia, vaikka sellaisella onkin tittelinsä mukaisesti jo perusteelliset tiedot - ainakin omalta alaltaan.
Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä:
Käsikranaatti räjähti Puistolassa - poliisi hukassa
Kohutun koulututkimuksen tekijöiden kehno tutkimusetiikka
Ylen taitavaa propagandaa
Miten tästä eteenpäin? Rahaa lisää niin huono koulumenestys oikenee? Ruotsissa tätä on kokeiltu, nuppikohtainen rahoitus ongelmakouluissa tuplat tavanomaiseen verrattuna. Entä tulokset? Ei vaikutusta.
VastaaPoistaLöytyykö EU-maata jossa tämä oppimisongelma olisi ratkaistu?
V-VF
Kun dosentin järjen määrä on tuollainen, niin on lupa kysyä, minkälaista sakkia yliopistoistamme nykyään valmistuu?
VastaaPoistaProfessori liitto vaati ja sai niillekkin roimat korotukset...
PoistaVenla on pintynyt feminitsi ja siinä tapauksessa kaikki häneen ajatuksensa ja mielipiteensä on jo ennalta lukittu.
VastaaPoistaJuu, varmaan kuuluu niihin kainalokarvanaisiin. Näytti siltä että ihannoisi näitä suojatielläistujia.
PoistaSokea individualismi ja sokea empatia eivät ratkaise sosiologisia ongelmia. Genetiikalla tai älykkyysosamäärillä argumentoiminen ei selitä miksi natsijohtajat olivat älykkäitä.
VastaaPoistaJos feminatseja kuunnellaan, mikään yksilöiden puheissa ei paljasta totuutta siitä, että kyseessä on naisten keskinäinen kilpailu miehistä ja rumat keinot kilpailijoiden tuhoamiseksi.
Jokainen valo luo varjonsa, ja yhteisöissä muodostuvat "arvot" luovat vähintäänkin potentiaalisen vasta-arvonsa. Arvojen kilpailussa ei ole olennaista että yhdet arvot voittavat, vaan se, että häviäjien on aina tunnustettava niiden kilparatojen legitiimisyys, joilla voittajat ovat voittonsa saavuttaneet. "Voiton" on oltava voittajien ajattelun merkityslaajentuma, joka heillä on ikään kuin oikeutenaan liimata hävinneen osapuolen otsaan.
PoistaTällaista tarkoitusta akatemioissa nykyisin harrastettu ihmistiede palvelee -- se on itsessään mitä erinomaisin esimerkki valitun väen "oikeutetusta" sulkeutumisesta omaan piiriinsä -- eli se on opillis-ideologinen versio juuri samasta sosiologisesta arvonmuodostuksen ilmiöstä joka tulee näkyviin konkreettisessa "valkoisten paossa" maahanmuuttajavaltaisilta asuinalueilta.
Eihän joku jonkin "kaupunkimaantieteen" dosentti ole mikään asiantuntija koulujen, oppimisen, etsnisyyksien ja kulttuurien puolella. On vain löydetty joku joka suostuu puhumaan tutkijan kaavun sisältä toimittajan haluamia mottipäisyyksiä olematta oikeasti mikään asiantuntija. Sen sijaan tämäkin täti on taas vain poliittinen toimija ja propagandisti oman uskontonsa puolesta.
VastaaPoistaJahaa, hän onkin Opetusministeriön pitkäaikainen virkamies eli hänen opeillaan on nimenomaan päädytty tähän tilanteeseen. Varsinainen asiantuntija...
PoistaNiin opetusministeriössä palkkioviroissaan ei oikeasti ole sellaisia ihmisiä millä olisi mitään kompetenssia siihen mikä oikeasti on ministeriön tehtävä. On tullut aikaa tapettua ja luettua sinne palkattujen seinähullujen tuotoksia ja ikävä kyllä suurin osa täyttä paskaa...
Poista...Pahinta on, että ne luulee olevansa päteviä ja fiksuja.
PoistaMiksi meillä on opetusministeriössä ja -hallituksessa satoja virkamiehiä tai ehkä paremminkin -naisia, jotka tekevät ihan päättömiä uudistuksia, kuten väliseinien purkua luokkahuoneista, digiloikkaa ja itseohjautuvuutta. Maalaisjärki on kadonnut näiltä puuhastelijoilta ja tärkein on unohtunut; kun joku toimii, älä räplää! Jopa puhelimien käyttö tunneilla saa heidän suostumuksensa, iotka tätä uutta uljasta koulua ovat rakentaneet. Pieleen on mennyt ja pahasti.
PoistaMInisteriöillä on rahaa millä leikkiä. Ei siellä muuten olisi sitä määrää keijoja ja kaisoja ja niille puuharahaa kehitellä mitä tahansa älytöntä. Kaikkiaan koko julkishallinto pitäisi pitää sellaisella nälkäpaastorahoituksella kuin mitä puolustusvoimat ovat aina olleet, ettei niillä olisi mitään mahdollisuuksia hörhöillä ydintehtäviensä ulkopuolelle ja niihinkin riittäisi rahaa ja väkeä vain juuri ja juuri. Nyt ne ovat kylpeneet rahassa kuin siat vatukossa ja heitelleet miljoonan tuohon "hyvään ideaan" ja kaksi miljoonaa hienoon ideologiseen tavoitteeseen. Voisi sanoa että ihan itkusta välittämättä voisi kaikkien budjetit ensivuodeksi puolittaa ja sitten kahden vuoden päästä alkaa katsoa mitkä yhteiskunnan kannalta aivan välttämättömät jäi keijoilta ja kaisoilta tekemättä ja mitä turhaa ne vielä tekevät ja arvioida että tarvitseeko joku juttu oikeasti jostain lisää rahaa ja resursseja. Ja kaikki tuo säästyvä raha veroista pois samantien.
PoistaLinkitetystä uutisesta poimittua Venla-kommenttia:
VastaaPoistaKantaväestö aiheuttaa etnisen eriytymisen
Bernelius korostaakin, että Suomessa on poikkeuksellisen voimakas sosioekonomisen ja etnisen eriytymisen yhteys eri kaupungeissa.
– Kyse on siitä, mihin suunnistavat he, joilla on varaa valita asuinalueensa tai valikoida kouluja. Kyseessä on juuri kantaväestö, se kotimaankielinen väestö, joka omalla väistämisellään tuottaa pitkälti etnisen eriytymisen.
--------------------------------
Taas tämä perinteinen, että kantaväestö on syyllinen!
Totta kai ihmiset muuttavat muualle. Ei kukaan halua asua sellaisten kanssa, jotka ryöstävät, raiskaavat, myyvät huumeita tai pahimmillaan tappavat kantaväestöä.
Eikä tietääkseni islam-uskoiset ole vieläkään päivittäneet "uskontonsa" oppeja vaan edelleen
"islaminuskossa vakiintunut ja klassinen tulkinta on, että Koraani velvoittaa muslimeita pyhään sotaan eli jihadiin.
Sen aiheeksi riittää pelkkä vääräuskoisten olemassaolo, sillä sodan tavoitteena on levittää islamin valta koko maailmaan."
Kuten uutisia seuranneet ovat saattaneet huomata, he edelleen jatkavat tätä valloitusta Lähi-idässä. Vastassa vaan on astetta kovempi vastus vaikka Libanon on jo heidän hallussaan.
JK: "Löytyy kaiken maailman dosenttia, jotka kertovat, että tätä ja tätä ei saa tehdä", tiesi pääministeri Sipilä jo lähes kymmenen vuotta sitten.
Tässä aivan loistava valaisu maahanmuuton ongelmiin:
VastaaPoistahttps://www.youtube.com/watch?v=FW_9BIZbBEE
Ninkö?
PoistaNin ! Nimittäin jos vähänkin osaat itse ajatella.
PoistaEn viitsi avata suosittelemassa linkkiä, koska en luota sinuun.
PoistaVenla on tyypillinen punavihreä feministi. Muslimien sisäsiittoisuus on suomalaisten vika.
VastaaPoistaMahtaisiko Haitilaiset pärjätä kehittyneessä Suomen koulussa vai olisiko kulttuuriset erot liian suuria ja Mission: Impossible
VastaaPoistaYle tänään
Jengiväkivallan riivaaman Haitin turvallisuustilanne heikkenee
https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115809
Artikkelista poimittua
Ainakin 20 ihmistä kuoli ja yli 50 loukkaantui Haitissa aseistautuneen jengin hyökättyä Pont-Sondén kylään, uutisoi BBC.
Paikalla otetuista videoista näkyy, kuinka Gran Grif -nimisen jengin jäsenet riehuivat kylässä ja ihmiset pakenevat.
Hallituksen edustaja kuvaili hyökkäystä Pont-Sondén kylään joukkomurhaksi, AP kertoi.
Aseistautuneet jengit ovat ottaneet haltuunsa suurimman osan Haitista ja ajaneet saaren kaaokseen.
------------------------------------
Miettikää huviksenne, että jos tuollaisista lähtökohdista joku oikeasti tulisi esim. Suomeen - miten paljon resursseja, aikaa, rahaa ja tupakkaa kuluisi, jotta hänestä kouliintuisi työtä tekevä nettoveronmaksaja?
Kannattaisiko se Suomen valtiolle ja kuinka monta vastaavaa meillä olisi varaa koulia?
Oma kuopukseni, tyttäreni, ei käynyt aikoinaan eskaria, jossa oli muiden kaverisuhteet jo muodostuneet. Koska "sosiaalisesti taitavemman sukupuolen" kaveruus käsittää yleensä kaksi bestistä, oli tyttäreni koko kouluajan ulkopuolinen. Kyseessä ei siis ollut rasismi, koska olemme kantasuomalaisia.
VastaaPoistaKun tänne änkeää röyhkeästi käyttäytyvää älämölöählämiä, en yhtään ihmettele, etteivät pääse piireihin. Tuo rasismikortti on niin pehkuksi kulunut, että paljastaa vain käyttäjänsä typeryyden.
Kiinnitin huomiota Berneliuksen väitteeseen, ettei maahanmuuttajien runsas osuus luokassa heikennä kantäväestöön kuuluvien lasten koulumenestystä keskimääräisesti ajatellen. Mihinköhän hän perustaa tämän, kun se tuntuu olevan ristiriidassa arjen kokemuksen kanssa ainakin ajatellen Ruotsia tai mediaan tulleita uutisia luokkien häiriöisyydestä. Bernelius toimii myös opetus- ja kulttuuriministeriön erityisasiantuntijana, joten olemmeko jatkossa näkemässä toimia, joilla pyritään estämään kantaväestön koulushoppailua. Jostain syystä segregaation estämisestä on tullut eräänlainen populistinen taikalääke, jolla kaikki maahanmuuttoon liittyvät ongelmat voidaan ehkäistä tai jopa korjata.
VastaaPoistaKantaväestön lasten osaaminen on tuon tutkimuksen mukaan laskenut kautta linjan, kaikissa ja kaikentyyppisissä kouluissa. Sille on siis muitakin selittäviä tekijöitä kuin kielitaidottomien maahanmuuttajalasten määrä. Veikkaan inkluusiota noin kokonaisuutena. Eli luokista on tehty keskitason ja paremmille oppilaille opiskelukelvottomia muillakin keinoin kuin sijoittamalla sinne kieli- ja kirjoitus- ja lukutaidottomia ulkomaalaisia. Sinne on sijoitettu paikallisia käytöshäiriöisiä, luku- ja kirjoitustaidottomia. Olisi mielenkiintoista tietää luokkien muodostamisperiaatteista että käsitelläänkö näitä suomi toisena kielenä sekä muita inkluusion myötä normaaleihin luokkiin tulleita jonkinlaisena yhtenä ryhmänä siten, että heidät jaetaan luokkiin tasan? eli että luokassa on haasteellisia oppilaita aina saman verran, riippumatta mistä se haasteellisuus riippuu? se nimittäin selittäisi sen että kantisten oppimisella ei ole eroa sen suhteen miten paljon maahanmuuttajien lapsia luokassa on, koska sitten jos siellä ei ole mamuja, siellä on enemmän muita haasteellisia? Joillakin seuduilla tämä on mahdollista, mutta ei tietenkään sellaisilla alueilla joissa mamuja ei vielä ole kovin paljoa. Onko sellaisia vielä jossain muualla kuin ihan pienissä maaseutukunnissa?
PoistaDosentilta on jäänyt myös Paasikivi lukematta joten muistellaanpa lyhyesti:
VastaaPoistaTosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.
Kansalaisaloite tänään
VastaaPoistaElokapina määrättävä lakkautettavaksi!
Päättynyt. Keräsi viidessä päivässä 100 258 kannatusilmoitusta (lähetetty tarkastettavaksi).
----------------------------
Yle kuriin nyt!
Vajaassa kahdessa viikossa 47 046 kannatusilmoitusta eli muutama lisää tarvitaan!
Olosuhteiden vaikutuksesta älykkyyteen: Ihmiset luovat olosuhteet, eivät ne tule mistään "korkeimmast kärest". Ainakaan nykyään. Koska nykyihmisen tietotaidolla on mahdollista varautua lähes kaikkiin kuviteltavissa oleviin olosuhteisiin.
VastaaPoistaMikä ilmiö onkaan katuryöstöjen taustalla?
VastaaPoistaYle tänään
Ryöstöt ja hybridivaikuttaminen yleistyvät niin paljon, että monet kunnat asentavat keskustoihin valvontakameroita
https://yle.fi/a/74-20114413
Artikkelista poimittua
Yhä useammassa kunnassa otetaan käyttöön poliisin kanssa yhteistyössä toteutettava kaupunkikamerajärjestelmä.
Kuntaliiton turvallisuudesta ja varautumisesta vastaavan kehittämispäällikkö Ari Korhosen mukaan kansainvälinen turvallisuustilanne ja ryöstörikosten yleistyminen julkisilla paikoilla ovat lisänneet kuntien kiinnostusta kameravalvontaa kohtaan. Lisäksi kokemukset kameravalvonnan häiriöitä ennaltaehkäisevästä vaikutuksesta ovat rohkaisevia.
----------------------------------
JK: Melko iso periaatteellinen muutos yhteiskuntaan, että julkisia paikkoja täytyy alkaa tällä tavoin valvomaan.
Kun ei koulussa pärjää eikä lukuhaluja ole nimeksikään, muslimikulttuurissa ei arvosteta koulutusta ja työntekokin voi olla vierasta, mutta silti muotikuteet ja viimeisen päälle älypuhelimet täytyy saada ja ne hankitaan huumeita myymällä tai ryöstämällä joku alaikäinen. Tulevaisuuskaan ei näytä kovin ruusuiselta. Tämä joukko kun lisääntyy, white flight laajenee ja kohta olemme kuroneet Ruotsin kiinni; ei Itä-Helsingissä tai Turun Varissuolla kohta kukaan suomalainen halua asua, vaan niiistä tulee elätettävien ja rikollisten enklaaveja. Onneksi olkoon Suomi, sinua kyllä varoitettiin jo vuosia sitten!
PoistaNormaalit vanhemmat eivät ehkä jää kokeilemaan, miten hankalaksi omien lasten koulunkäynti muodostuu, vaan ns nostavat kytkintä, jos mahdollista.
VastaaPoistaVenla haluaisi varmaan pakottaa suomalaiset asumaan alueilla, joilla on paljon maahanmuuttajia, ja ikäänkuin nakittaa suomalaislapsille vastuun maahanmuuttajien suomen kielen opetuksesta.
Eikös se kouluunottoalueiden sekoittaminen pyri myös siihen, että riesaa jaetaan tasaisesti kaikille.
Ei riesaa jaeta, vaan kaikille annetaan mahdollisuus musujen järjestämiin mukaviin pelihetkiin kuten puukkohippasiin.
PoistaOngelma on arvotekijöiden korostetusta merkityksestä, ne sivuuttavat faktat.
VastaaPoistaKun aikoinaan olin Ilmailumuseon tutkijana, jouduin niitä kohtaaman.
Tuolloin neuvostoihannoijat halusivat sälyttää kaiken huonouden lännen niskaan.
Mainittava on sekin, että Spitfireihailijat haukkuivat Messersmith 109:n ominaisuudet ja taas päinvastoin.
Kysymys oli kuitenkin ominaisuuksista, ei huonoudesta tai hyvyydestä...
Mutta, arvotekijöillä ei voida sivuuttaa tosiasioita!!
Ideologisteilla ei tämä onnistu.