perjantai 18. syyskuuta 2020

Oppositio löysi toisensa - HS hyökkäsi

Hallituksen selkärangaton budjettiriihi johti siihen, että maamme oppositio ryhdistäytyi ja päätti tehdä yhteisen välikysymyksen. Syytä onkin, sillä jopa Suomen pankin pääjohtaja Olli Rehn huolestui Suomen tulevaisuudesta.

Itse välikysymys tuskin johtaa hallituspuolueiden valaistumiseen tai Marinin punavihreän kabinetin kaatumiseen. Tärkeää on sen sijaan se, että kaksi suurinta oppositiopuoluetta löysivät toisensa eli erityisesti Kokoomuksen linjana ollut kilpailijan eristämispolitiikka näyttäisi olevan ohi tai ainakin löystymässä. 

Tämän kehityksen soisi johtavan siihen, että tulevissa hallitusneuvotteluissa voitaisiin toimia asiapohjalta sen sijaan, että vaihtoehtoja suljettaisiin ennakkoluulojen perusteella - kuten viime vuonna kävi

Puolueiden toistensa löytäminen havaittiin myös vihervasemmiston epävirallisen äänenkannattajan eli Helsingin Sanomien toimituksessa. Niinpä siellä oli väsätty täksi aamuksi harvinaisen ala-arvoinen pääkirjoitus, jossa perussuomalaiseen poliitikkoon kohdistunut väkivallanteko yritettiin työntää puolueen omaksi syyksi. Näin siitä huolimatta, ettei kumpikaan tekijä ollut edes sen jäsen innokkaista pyrkimyksistään huolimatta. 

Siten HS:n kirjoitus oli melko lailla käsittämätön ja vastasi aatemaailmaltaan sitä, että raiskattua itseään syytettäisiin tapahtuneesta. Siten se osoitti jotain ainoastaan lehden toimituskunnasta - eikä suinkaan kirjoituksen kohteesta. 

Toivottavasti tämä ymmärretään myös sekä kilpailevissa puolueissa että äänestäjien parissa. Näin jo siitäkin syystä, että nukkuvissa äänestäjissä juuri perussuomalaista politiikkaa kannattavien osuus on suurin - eikä ole suomalaisen demokratian toimivuuden kannalta hyvä, ettei erilaisten poliittisten aatteiden nauttima luottamus saa parlamenttiin kannatustaan vastaavaa edustusta. 

Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä: 
Selkärangaton, vastuuton ja sukupolvirasistinen budjettiesitys
Petteri Orpo: kannattaisi katsoa peiliin
Suomalainen politiikka on rikki

9 kommenttia:

  1. Herra Kaleva, kykypuolueen kunnallispoliitikko twiittasi jokunen päivä sitten jonkinlaisesta linjamuutoksesta kokoomuksessa. Voisiko liittyä tuohon lähentymiseen ? Vai onko kokoomuksessa tunnustettu tosiasioita? Toivottavasti...
    Kalevan mukaan kokoomus on muuttanut erityisesti maahanmuuttoon liittyvää "arvopohjallista" hieman nuivempaan suuntaan. Tämähän siis mahdollistaa yhteityön Persujen kanssa, vaikka nuivistuminen ei muutoin olisikaan uskottavaa.

    Kaikkihan me muistamme kuinka "pakolaisten motiivien kyseenalaistaminen on rasismia", siksipä uskottavuus on oikeasti aika nollissa, niin kauan kuin kykypuolue on liberaalien johtama...

    - Raksaäijä -

    VastaaPoista
  2. Onneksi Stallar... siis Hesarin juttu oli vain tilaajille ;-).

    VastaaPoista
  3. Hesarillahan on ollut aina näitä "salaisia" agendoja, jotka päätoimittaja sitten muistelmissaan saattaa paljastaa. Milloin on ajettu liittymistä EU:iin, milloin Natoon, milloin mitäkin. Tällä hetkellä lehti on täysin vihervasemmiston soluttama, ja agendalla on mm. persuvastaisuus, Trump-vastaisuus, feminismi, monikulttuurisuus, maahanmuutto, ilmastonmuutos, erilaisten sukupuoli- ja muiden vähemmistöjen mainostaminen, huumemyönteisyys. Näitä sitten ajetaan valikoimalla uutiset ja haastateltavat yksipuolisesti, jättämällä agendalle kielteiset asiat kertomatta ja suoranaisella valehtelulla, eli vääntämällä asiat päälaelleen kuten tuossakin pääkirjoituksessa. Siinäpä meillä laatulehti.
    Sähköiseen mediaan liittyen, kannattaa katsoa Alfa-tv:n keskusteluohjelmaa, jossa hyvin usein annetaan tilaa myös Ylen ja Hesarin boikotoimille henkilöille.

    VastaaPoista
  4. Kovin karkeaa propagandaahan tuo Hesarin kirjoittelu on. Luulisi, että moinen kääntyy lehteä itseään vastaan, kun lukijat tympääntyvät ja lähtevät. Niin tein minäkin jo ajat sitten ja ilmeisesti niin on tehnyt moni muukin, päätellen siitä että levikki on enää hädin tuskin yli 200 000. Pelkän Hesarin kohdalla tämän alamäen, niin toimituksen tason kuin muunkin, voisi kuitata hymähtelyllä, ellei sen takana oleva kehno ajattelu ja suoranainen epärehellisyys kuvastaisi ja ehkä myös edistäisi yhteiskunnan yleisempääkin alamäkeä. Ilmeisesti on tapahtumassa sama kehitys, jota muutamissa yrittäjäsuvuissa luonnehdittiin niin, että kun ensimmäinen polvi perustaa yrityksen, niin toinen polvi nostaa sen kukoistukseen ja helpolla päivillä elänyt kolmas polvi sitten hävittää sen hölmöilyllään. Mistä tulee sen konkurssipesän haltuunsa ottaja, sen aika näyttää, mutta veikkaan, että se ei tule Afrikasta vaan Kiinasta.

    VastaaPoista
  5. Onkohan yhtään maakuntalehteäkään, jota kulttuurikommarit eivät olisi vallanneet? Itse luen TS:n uutiset vilkaisemalla suurimmat otsikot, joissa toistuvat samat teemat päivästä toiseen, joten uutiset ovat oikeasti vanhasia. Lehti tulee meille lähinnä siksi, kun vaimo haluaa lukea jotain aamukahvilla. Yleensä hänkin lukee viikon lehdet yhdellä kertaa, eikä taida toiselle kupilliselle riittää asiaa. Lehdet kyllä menevät lopulta kissanlaatikon pohjalle, jossa niiden sisältö tavallaan konkretisoituu.

    VastaaPoista
  6. Runsaat 10 vuotta sitten luin erään blogistin artikkelin "Helsingin Sanomien johtama mediakontrolli Suomessa". Blogi oli luettavilla vain ehkä n. parin kuukauden ajan, mutta joku oli tallentanut artikkelin ja se on luettavissa seuraavassa:
    http://eaglesflysingly.blogspot.com/2008/05/helsingin-sanomien-johtama.html

    Artikkeli alkaa seuraavasti:
    "Euroopasta saa kauan hakea maata, jossa tiedonvälitys on yhtä monopolisoitunut kuin Suomessa. Käytännössä Suomessa on vain yksi aidosti valtakunnallinen lehti – Helsingin Sanomat. Useimmat suomalaiset kuitenkin elävät hyvässä uskossa, että kotimainen tiedonvälitys on maailman mittakaavassa poikkeuksellisen puolueetonta, korruptoitumatonta, asiantuntevaa ja sensuurista vapaata. Tätä mantraanhan puolueellinen, korruptoitunut ja sensuroitu media vuodesta toiseen meille toistaa. Ja kun vastaväittäjiä monopolien maassa ei ole, on helppo tähän uskoon tuudittautua, ellei sitten omaa riittävää älyä ja sen lisäksi puhtia, jotta näkisi vaivaa ottaa itse asioista selvää..."

    Monopolisoitunut tiedonvälitys korostui entisestään viime talvena:
    "Sanoma-mediakonserni ostaa alueelliseen medialiiketoiminnan Alma Medialta. Kaupassa omistajaa vaihtavat maakuntalehdet Satakunnan Kansa ja Aamulehti sekä 13 paikallislehteä, kuten Satakunnassa ilmestyvät Kankaanpään Seutu, Merikarvia-lehti ja Sydän-Satakunta sekä painoliiketoimintaa harjoittava Alma Manu Oy...",
    https://www.satakunnankansa.fi/a/bc07c540-f11f-4921-9418-b83a318e0f7b

    Ensinmainittu artikkeli on sisältönsä puolesta edelleen yhtä ajankohtainen. Ainoa olennainen muutos on se, että lehden silloinen takapiru, bilderberg-globalisti Aatos Erkko on korvautunut bilderberg-globalisti Antti Herlinillä, joka takaa takaa lehden EU-/globalistis-frankfurt-kommunistisen suomentuho-agendan jatkuvuuden, ks. erityisesti artikkelin alkupuoliskosta löytyvät kohdat 1-11 seuraavassa: "Frankfurtin koulukunta: salaliitto rappioon", http://isovimma.blogspot.com/2011/02/frankfurtin-koulukunta-salaliitto.html

    Kalergi-suunnitelma

    VastaaPoista
  7. Brysselin Pravdan agendaan kuuluva Kalergi-suunnitelma elää ja voi hyvin:

    "EU-komission puheenjohtaja: Siirtolaisten vastaanottaminen ei ole vapaaehtoista – se on velvollisuus",
    https://www.kansalainen.fi/eu-komission-puheenjohtaja-siirtolaisten-vastaanottaminen-ei-ole-vapaaehtoista-se-on-velvollisuus/

    Ks. myös "Euroopan väestö vaihdetaan", https://www.taikaluukku.com/products/euroopan-vaesto-vaihdetaan/

    Viherkommunisti-hallituksella on leveä selkänoja tukenaan, kun se moraaliposeeraten alkaa oikein olan takaa paisuttaa jo nyt vähintään 3 miljardin euron kustannukset aiheuttavaa maahanmuuttoteollista kompleksia - joka joudutaan rahoittamaan ulkomaanvelkaa vastaavalla summalla tehden.

    Kalergi-suunnitelma

    VastaaPoista
  8. Brysselin Pravdalla ei ole puutetta antaumuksellisesti Suomen tuhoamiseen osallistuvista toimittajista:

    ”Neuvostorahoilla tuotettiin vasemmistolainen toimittajakunta Suomeenkin”,
    https://vapaasana.net/2011/08/28/neuvostorahoilla-tuotettiin-vasemmistolainen-toimittajakunta-suomeenkin/

    Se mitä Reporadio-kirjailija Jarmo Viljakainen sanoo seuraavassa toisesta johtavasta joukkoharhautus-mediastamme, Repo-radion jälkeisestäkin Ylestä pätee tällä hetkellä yhtälailla Brysselin Pravdaan:

    Yleisradiossa edelleen voimakas punavihreä suuntaus, hallituksen myötäily on vallannut tilan – ”kiistäminen kuuluu kuvioon””:
    https://www.suomenuutiset.fi/veteraanitoimittaja-reporadio-kirjailija-jarmo-viljakainen-yleisradiossa-edelleen-voimakas-punavihrea-suuntaus-hallituksen-myotaily-on-vallannut-tilan-kiistaminen-kuuluu-kuvioon/

    Kalergi-suunnitelma

    VastaaPoista

Kiitos ajatuksen lukemisesta

Tervetuloa uudelleen!