sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Ylen viestii vajaasti

Yleisradio julkaisi eilen illalla jutun ruotsalaisten puolueiden kannatuksesta. Sen mukaan Maltillinen kokoomus sai 27,4 prosentin kannatuksen ja koko keskusta-oikeiston yhdessä saama prosenttiosuus on 42,7 prosenttia, kun puna-vihreät keräsivät 37,9 prosentin kannatuksen.

Lisäksi kerrottiin, että kristillisdemokraatit saisivat vain 3,2 prosentin kannatuksen ja jäisivät neljän prosentin äänikynnyksen alle.

Ruotsissa on tunnetusti puolueiden blokkijärjestelmä, jossa neljä porvaripuoluetta muodostaa oikeisto- ja sosialismiin uskovat mukaan lukien Ympäristöpuolue vasemmistoblokin. Näiden lisäksi on olemassa Ruotsidemokraatit, jotka eivät kuulu kumpaankaan blokkiin.

Jälkimmäisistä Yle ei mainitse halaistua sanaa. Haettakoon sen kannatus siis lukijoideni tiedoksi alkuperäislähteestä. Sielläkin puolueen kannatus on jätetty pois jutun avauskuvasta, mutta näkyy sentään tekstistä ja blokkikuvasta. Heidän kannatuksensa oli mielipidetiedustelussa 15,8%, jolla tasolla se on ollut jo kolmen kuukauden ajan.

Sinänsä harmillista, että juuri nyt kun Yleä on ohjeistettu pitäytymään poissa politiikan tekemisestä se kuitenkin tekee helposti ruotsalaista demokratiaa halventavaksi ja suomalaisten toimittajien maailmankuvaa tukevaksi tulkittavan uutisen naapurimaasta.

Pyytäisin lukijaani kiinnittämään huomiota myös tuohon toimittajien maailmankuvaan: Suomen Uutisten Tampereen yliopistossa tehtyyn tutkimukseen perustuvan jutun mukaan journalistiikkaa ja viestintää opiskelevista yhteensä 86,4 prosenttia kannattaa jotain kolmesta suuresta vasemmistopuolueestamme (sd, vihr & vas). Perussuomalaisia tai Kristillisdemokraatteja ei kannata kukaan.

Olisiko tässä hyvä syy sille, että myös oikeistolaisesti, talousliberaalisti ja/tai arvokonservatiivisesti ajattelevat hakeutuisivat toimittajan ammattiin johtaviin opintoihin. Näin myös suomalainen media muuttuisi vähitellen nykyistä moniarvoisemmaksi ja objektiivisemmaksi uutisoinnissaan. Tämä olisi koko yhteiskunnan kannalta valtava etu.

Aiempia ajatuksia samasta aihepiiristä:
HS osoitti medianvallan laajuuden
PS: monikulttuurisuuden edistäminen pois Ylen tehtäväkentästä
Hyllyttikö Ruotsi sensuroidun kuunnelman mellakoinnin pelossa



4 kommenttia:

  1. Ja sama YLE:n salailu koskee myös brittien EU-äänestystä.

    Brexit puolella on valtava määrä täysin päteviä perusteita erolle, joita YLE ei juurikaan tuo julki ohjelmissaan. "Brexit the movie" oikeastaan vain raapaisee näitä perusteita.

    Perusteita voi hakea vaikka Youtubesta sanoilla "farage" ja "eu parliament".

    Ei voi kuin ihmetellä, pelätäänkö YLE:llä, että joku Suomessa lomaileva britti avaa täällä vahingossa jonkun heidän kanavansa ja saa väärää tietoisuutta osakseen?

    YLE:n remontti on pahasti kesken neutraliuden osalta, jos on edes alkanutkaan.


    t: vitj... Stadilainen

    VastaaPoista
  2. Rikolliset vallanpitäjämme ovat valinneet Ylen suorittamaa aivopesutoimintaa johtamaan BILDERBERGIT, päätoimittaja Jääskeläisen ja toimitusjohtaja Kivisen.
    Sekä Bilderberg-agendaan että kommunistisen Frankfurt-koulukunnan (väli)tavoitteisiin kuuluu mm. kansallisvaltioiden tuhoaminen (mutavyöryllä) ja perinteisen perheinstituution hävittäminen (mm. homotus-, lesbotus ja sukupuolettomuus-propagandalla) - Stalinin ohjeistamaa eurooppalaista kommunistista solutustyötä 1920–30-luvuilla rahoittanut ja johtanut saksalainen Willi Münzenberg kiteytti Frankfurtin koulukunnan PITKÄAIKAISEN operaatiosuunnitelman näin:

    ”Me teemme Lännen niin korruptoituneeksi, että se löyhkää.”

    Jääskeläisellä & Kivisesellä on suomalaisvihamielisen propagandansa suoltamiseksi varaa valita Tampereen punayliopiston kasvateista tehokkaimmat suomalaisten kulttuurimarxistiset mädättäjät.

    Samalta taholta näitä mädätystekniikoiden hallitsijoita riittää myös toiselle suomalaisen kansallisvaltiomme tuhoamiseen tähtäävälle propagandatorvelle, Bilderberg-Erkon Brysselin Pravdalle. Esim. tänään Ærøn saarta koskevassa artikkelissa eräästä vihittävästä lesboparista oli melkein sivun kokoinen valokuva ja vielä seuraavalla sivulla suurehko valokuva näiden lomittain olevista sormista - ja tietysti paljon hyvin myönteistä tarinaa.
    Toisaalla lehdessä Baltic Pride oli saanut melkein koko sivullisen hyvin myönteistä huomiota.
    Nämä huomasin otsikkojen selailulla - paljoa muuta en tästä (vaimoni, vastoin protestointiani tilaamasta) monista olennaisista asioita vaikenevasta, vääristelevästä ja valehtelevasta, kuvottavan propagandan suoltajasta yleensä luekaan. - Vaikka Erkko onkin mennyt manan majoille, niin lehden päätoimittajia on sen jälkeenkin käynyt kuulemassa Bilderberg-kokouksissa ohjeistusta.


    VastaaPoista
  3. "YLEN YTIMESSÄ EDELLEEN KULTTUURIMARXILAINEN MULTIKULTI VAIKKA NIMIKE VAIHTUI

    Yle uutiset ja verkkosivut kertoivat eilen (16.5.2016), että Zogoomuksen kansanedustaja Arto Satosen johtama Ylen tulevaisuutta pohtinut työryhmä julkaisi raporttinsa, jossa Ylen asemaa arvioitiin uudelleen. Kansallisesta näkökulmasta raportissa on erityisen mielenkiintoista Ylen ohjelmapolitiikka, jota eräät perussuomalaiset ovat kritisoineet jo pitkään, varsinkin kun Yle-lakiin on kirjattu vaatimus monikulttuurisuuden edistämisestä.

    Satosen työryhmä on raportissaan tehnyt muodollisen myönnytyksen hallituspuolue Perussuomalaisille muuttamalla sanamuodon monikulttuurisuuden tukemisesta "kulttuurien monimuotoisuuden" kannattamiseksi. Käytännössä termin vaihto ei muuta Ylen linjaa mitenkään ja kanavan monikulttuurinen propaganda kuten valkoisten syyllistämisen (Historia-dokumentit ym.) jatkuu entisenlaisena. Tämän ovat ymmärtäneet myös Ylen hallintoneuvostossa vaikuttavat perussuomalaiset Olli Immonen ja Jari Ronkainen sekä heidän kansanedustajatoverinsa Mika Niikko, Rami Lehto ja Sami Savio. Olli Immonen toteaa bloginsa lehdistötiedotteessaan muun muassa näin:

    Monikulttuurisuuden tukemisen poistaminen muuttamalla sanamuotoja on yhtä tyhjän kanssa ja kertoo vain haluttomuudesta luoda poliittista väriä kantamatonta tiedonvälitystä. Tämä hyvin kyseenalainen ideologinen tavoite säilyy edelleen Ylen lainsäädännössä ja toiminnassa, kun monikulttuurisuus korvataan ”kulttuurisella moninaisuudella”. Molempien käsitteiden takaa löytyy sama monikultturismi-ideologia. Ei voida enää puhua siitä, että käsite ymmärretään eri tavoin vaan linjaus on nyt vain entistä selkeämpi ja tavoitteellisempi. Mikään ei muuttunut. Myös Yleisradion johto toi ilmi Ylen parlamentaarisen työryhmän kokouksessa, että heidän oletuksensa mukaan mikään ei tule muuttumaan Ylen toiminnassa kyseisen käsitteen vaihdoksen myötä.

    Yle Watchissa ehdittiin jo toivoa, että Perussuomalaisten hallitukseen menon myötä blogi voisi lakkauttaa itsensä, koska persut voisivat vaikuttaa positiivisesti Ylen ohjelmapolitiikkaan. Ikävä kyllä, Olli Immosen johtama sinänsä ansiokas falangi Ylen kulttuuribolshevismia vastaan on ollut hyödytön, koska sillä ei ole ollut riittävää poliittista voimaa muuttaa veronmaksajien rahoittaman mediajätin ohjelmasisältöjä. Siksi vähin mitä voidaan tehdä, on jatkaa Yle Watchin brutaalia tiedotussotaa suomalaisvihamielistä kampanjointia vastaan."

    http://ylewatch.blogspot.fi/2016/06/ylen-ytimessa-edelleen.html

    Ks. myös Ylewatchin artikkeli "PÄIVÄN PARAS UUTINEN - SUOMEEN FEMINISTIPUOLUE!", http://ylewatch.blogspot.fi/2016/06/paivan-paras-uutinen-suomeen.html

    VastaaPoista
  4. Täsä vaiheessa muistan kaiholla tuoppikaveriani Esko Salmista jonka kanssa turistessa aiheesta saattoi kulua tovi jollei toinenkin.

    http://aikalainen.uta.fi/2014/01/24/tiedotusopin-toisinajattelija/

    VastaaPoista

Kiitos ajatuksen lukemisesta

Tervetuloa uudelleen!