lauantai 5. elokuuta 2023

Arkkipiispan rasismi, Jani Mäkelän määritelmä ja todellisuus

Arkkipiispa Tapio Luoma tuli julkisuuteen sanomaan, että "jokaisen on oltava valmis tunnistamaan rasismia heijastavia piirteitä juuri omassa ajattelussaan. Miksi minun on vaikea nähdä erilainen ihminen vertaisenani? Miksi pelkään erilaisuutta ja minkä takia erilaisuus herättää ahdistusta, aggressiota ja jopa suoranaista vihaa?"

Vaikka en arkkipiispan laumaan kuulukaan, jäin miettimään, mitä hänen lausahduksensa tarkoitti omalla kohdallani. Teenhän kuitenkin työtäni monikulttuurisessa ympäristössä ja arvostan kaikkia siellä työskenteleviä kollegoitani ihmisinä täysin riippumatta heidän etnisestä taustastaan. 

Tosin joitakin heistä pidän suuremmassa arvossa kuin toisia - tämä liittyy esimerkiksi siihen, miten menestyksekkäästi he ammattiaan harjoittavat. Ovathan tutkijat ja heitä avustavat tekniset henkilöt työn tuottavuudeltaan erilaisia aivan samoin kuin muissakin työpaikoissa. 

Pieni joukko tutkijoista saa kerta toisensa jälkeen nerokkaita oivalluksia ja toteuttaa niiden pohjalta tutkimuksia, joiden kautta ihmiskunnan tieteellinen tieto kasvaa oleellisesti. Toiset taas tekevät julkaisuja, joiden suurin merkitys taitaa olla heidän julkaisuluettelonsa piteneminen yhdellä merkinnällä.

Tekniset työntekijätkin poikkeavat ammattitaidoiltaan ja osaamiseltaan. Heistä toiset tekevät pyydetyt analyysit erittäin luotettavasti, kun taas joidenkin kohdalla virheitä sattuu tämän tästä. Eivät jälkimmäiset sinänsä ole sen huonompia ihmisiä, mutta toki pyydän omia analyysejäni mieluiten tekemään jonkun ensin mainitsemaani ryhmään kuuluvalta.  

Jotkut muita enemmän arvostamani henkilöt taas ovat mukavia kavereita, joiden kanssa on mukava vaihtaa ajatuksia kahvitauolla tai muussa sopivassa tilanteessa. He luovat työyhteisöön mukavaa tunnelmaa, mutta jos pitäisi luokitella työyhteisöni jäsenet tämän ominaisuuden perusteella, olisi järjestys suurelta osin toinen kuin työn tuottavuutta mittarina käyttäen. 

Saattaisipa joku loistavaa tutkimusta tekevä - ja sitä kautta suuresti arvostamani - henkilö olla jopa niin sanotusti varsin epämiellyttävä tyyppi. Sellainen olisi sikäli ristiriitainen tapaus, että arvostaisin kyllä hänen tieteellistä kyvykkyyttään, mutta käyttäytymisen puolesta pikemminkin päinvastoin.

* * *

Luulen kuitenkin, ettei arkkipiispa tarkoittanut näitä - ihmisten yksilöllisiä ominaisuuksia korostavia - erilaisuuden lajeja vaan ihmisten perinnöllistä olemusta. Siis ennen kaikkea heidän etnistä taustaansa, joka on ollut ennennäkemättömällä tavalla esillä viime vuosien rasismikeskustelussa.

Tässä suhteessa oli hyvä, että rasisteiksi syytettyjen perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jani Mäkelä antoi haastattelun siitä, mitä rasismi hänen ja hänen puoluetovereidensa mielestä tarkoittaa. 

Mäkelän mukaan "Suomen lainsäädäntö antaa aika hyvät raamit sille, mikä on kiellettyä syrjintää ja mikä ei. Jos sinulla on edessäsi yksilö, joka on esimerkiksi eri värinen kuin sinä, niin et saa kohdella häntä eri tavalla, kuin miten kohtelisit jonkun toisen väristä ihmistä. Syrjintä tällaisella perusteella, johon henkilö itse ei voi vaikuttaa, on kiellettyä."

Tämä on hyvä määritelmä rasismille, ja voin hyvin allekirjoittaa sen. Tarkempi määritelmä löytyy Suomen perustuslaista, jonka mukaan "ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella... Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti... Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään." 

Kun nyt puhutaan vaikkapa Riikka Purran (ps) tunnetusta turkkilaista apinaa koskevasta kirjoituksesta, on hyvä huomata, ettei se perustunut puheena olleen henkilön edellä mainittuihin ominaisuuksiin, vaan hänen käyttäytymiseensä naisen edessä - siis seksuaaliseen häirintään. Eikä se siten ole rasistinen. 

* * *

Mäkelä nosti esille myös toisen nyt käynnissä olevaan keskusteluun liittyvän oleellisen asian. Hän nimittäin totesi, että "jotkut poliittiset suuntaukset... ottavat tämän termin, määrittelevät sille mielivaltaisesti oman sisältönsä ja alkavat peilaamaan muita keskustelijoita sen oman määrittelemänsä mukaan". 

Tämä - Orwellinkin mainitseman uuskielen lanseeraaminen - on asia, johon vastuullisen median tulisi ehdottomasti tarttua, mikäli Suomessa olisi sellainen. Toisin kuin vihervasemmisto näyttäisi ajattelevan, ei rasismia ole esimerkiksi maahanmuuton rajoittaminen sellaisilta ihmisryhmiltä, joiden maahantulo aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, lisää suhteettomasti seksuaalirikollisuutta ja on naapurimaissa johtanut vakavan rikollisuuden kasvuun. 

Rasismia olisi, mikäli rajoituksen syynä olisi esimerkiksi muslimien maahanmuuton rajoittaminen siitä syystä, että heillä on erilainen ihonväri, uskonto ja ruokakulttuuri kuin meillä suomalaisilla. Rasismia ei ole myöskään näiden ihmisten pukeutumiseen puuttuminen silloin, kun se estää heitä osallistumasta työelämään tai toimii sukupuolisen syrjinnän ja/tai naisten alistamisen työkaluna. 

* * *

Lopuksi on vielä todettava, ettei rasismia ole myöskään se, ettei yhteiskunta ota vastaan kantokykyään enempää pakolaisia - heitähän on koko maailmassa yli sata miljoonaa, joten on selvää, ettei 5,5 miljoonan asukkaan Suomi pysty ottamaan heitä kaikkia vastaan. Mutta sitä enemmän me kuitenkin pystymme, mitä nopeammin tänne jo saapuneet sopeutuvat yhteiskuntaamme ja ryhtyvät osaltaan lisäämään sen taloudellisia voimavaroja. 

Tässä suhteessa hyvän vertailukohdan tarjoavat kymmeniä vuosia maassamme asuneet somalit, joiden työllisyysaste on edelleen vain noin 30 prosenttia kun taas viime vuosina maahamme saapuneista yli 15-vuotiaista ukrainalaisista on jo nyt työllisinä noin 22 prosenttia. Näiden lukujen valossa on selvää, että Suomessa asuvien ukrainalaisten työllisyysaste nousee somaleiden ohi hyvinkin nopeasti, joten heidän aiheuttamansa taakka suomalaiselle yhteiskunnalle tulee jo lähivuosina olemaan pienempi kuin somaleiden aiheuttama. 

Tämän seurauksena Suomi voi vähentää maailman pakolaisten määrää huomattavasti tehokkaammin ottamalla maahamme ukrainalaisia somaleiden sijaan. Eikä tämän asian ääneen sanominen ole rasismia vaan tosiasioiden toteamista. 

25 kommenttia:

  1. No ei tietenkään yhteiskunnassa tehtävät päätökset maahanmuutosta ole rasismia. Persujen tyyli keskustella tästä aiheesta taasen on rasistista.

    Minä edustan paljon tiukempaa linjaa maahanmuutossa kuin persut. En silti tuo asiaani esille asiattomin keinoin.

    VastaaPoista
  2. Olen niin yksinkertainen, etten pysty ymmärtämään mitä kaikki ylevät puheet "ihmisarvosta", "yksilöoikeuksista" ja "yhdenvertaisuudesta" käytännössä tarkoittavat.

    Mielikuvien tasolla toki pystyn olemaan noissa julistuksissa mukana. Voin idealisoida ja ihanteellistaa ihmiskuvan kuten se on noissa julistuksissa idealisoitu -- että niissä puhutaan jonkinlaisesta ylihistoriallisesta, ylikulttuurisesta, ylikansallisesta ja yliyhteisöllisestä yliyksilöstä -- ehkä jonkinlaisesta yli-ihmisestä -- jolla on jakamaton "ihmisarvo" ja "-oikeudet" ja jota tulee kohdella yhdenvertaisena kaikkien muiden (vastaavien?) kanssa -- mutta sitten aivoissani alkaa tökkiä. Kukaan ei oloe puhunut mitään siitä, kenen velvollisuudeksi jää toeuttaa käytnnössä nuo yli-ihmisen oikeudet?

    Jotenkin ymmärtäisin yhdenvertaisuusajattelua, jossa jokaisella olisi samat oikeudet ja samat velvollisuudet. Mutta tätä idealisoitujen yliyleistävien yleiskäsitteiden varaan rakennettua ihmiskuvaa ja täysin abstrakteiksi jääviä oikeuksia en ymmärrä.

    Yksilöajattelu itsessään on lähtökohtaisesti harhaista. Ei kukaan ihminen ole alusta loppuun saakka itseriittoinen yksikkö. Jos olisi, kaikkiin ihmisoikeuskysymyksiin olisi yksikertainen ratkaisu: jokainen vastasyntynyt voitaisiin toimittaa autiolle saarelle yltäkylläisen luonnon keskelle ja todeta että ole hyvä: siinä sinulla on kaikki mitä ihminen tarvitsee, elä nyt ihan sydämesi kyyllyydestä ja soon moro.

    Ihminen ei ole yksilö. Ihminen on sosiaalinen laji, historiallinen ja kulttuurinen jatkumo. Ei siihen voi väliin tunkea mitään muita vastaavia jatkumoita, ei ihmistä voi pilkkoa yksilöiksi. Mutta kuka puhuisi yhteisöjen puolesta -- ja sen suuren yhtenäisyyden puolesta, jota "kulttuuriksi" -- esimerkiksi eurooppalaisen uuden ajan kulttuuriksi -- nimitetään?

    Sorry vaan, kaikki suuresti oikeusoppineet ja omasta arvostaan tietoiset yhdenvertaisuushenkilöt, en ymmärrä yliyleistävillä ylevöitetyillä yleiskäsitteillä pähkäilemistänne periaatteista pätkääkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kehitysmaalaisen ihmisoikeuksiin kuuluu kuulostella viidakkorumpujen eli internetin viestejä siitä, mihin kannattaa yrittää "siirtolaiseksi", hävittää paperinsa, matkustaa turvallisen Euroopan halki käyttäen apunaan ihmissalakuljettajia, ja saapua Suomen rajalle hakemaan turvapaikkaa. Hänen ihmisoikeuksiinsa kuuluu kehittää tuhannen ja yhden yön vainotarina ja ryhtyä pyörittämään vuosia kestävää hakemus-/valitusmyllyä, apunaan suomalaisen turvapaikkateollisuuden konsultit, tarkoituksena saada loppuelämän kestävä ylläpito ilman työntekovelvoitetta, unohtamatta tietenkään perheenyhdistämistä. Suomalaisen ihmisoikeuksiin kuuluu tehdä viimemainittu mahdolliseksi.
      Korjatkaa, jos tässä on jotain väärin ymmärretty.

      Poista
    2. Reaalimaailman käytännössä siis juuri noin.

      Ihmisoikeusjuristerian yläpilvissä siis yliyleistävillä ylevöitetyillä yleiskäsitteillä muotoiltua, keskiaikaista käsiterealistista skolastiikkaa toistavalla kapulakielellä puhtaasti deologista stiiknafuulaa, jonka todellista tarkoitusta ei terveellä järjellä pysty ymmärtämään. Mutta mitä ilmeisimmin se tuottaa ihmisoikeusjuristeristeille syvää tyydytystä, oikeassaolemisen ja hyväihmisyyteen kuulumisen ja samaistumisen kokemuksia.

      Ja kaikille maailman arkkiuskovaisille kyökkipsykologeille, jotka siellä kahvikuppostensa ääressä pondeeraavat jumaliensa kanssa näitä ihmisten yhdenvertaisuuden taivaallisia tavoitteita -- meneehän ne päivät niinkin.

      Meille arkijärkisille tavantallaajille jää jonkinlainen kunnon sotamies Svejkin rooli. Ei muuta kuin lisää löylyä vain näiden ennestään löylynlyömien humanistien syntymähumalaan.

      Kansainvaellus ja väestönvaihto ovat niitä termejä, jotka kaikkein parhaiten kuvaavat sitä mitä todellisuudessa on tapahtumassa. Mutta nämähän puhuvat "maahanmuutosta", pelkäävät "rasismia" kuin paholaista, ja vaativat nollatoleranssia "vihapuheiden" suhteen. Eli käytännössä ovat rajanneet itsensä absoluuttiseen nollatoleranssiin terveellä järjellä ajattelemisen suhteen.

      Poista
    3. Kunnon sotamies Svejkki on eräs mailman historian parhaimpia teoksia. Siinä pannaan halvalla vallanpitäjiä oikein kunnolla.
      Pahkasika julkaisu oli samanmoinen 80-luvulla.
      Nykyään se parodia ja ironia vallanpitäjistä ei
      onnistu, koska he tekevät sen itse.

      Poista
  3. Suvakit väittävät ihmisarvon olevan NOLLA!

    Nämä höpöttävät jostain "jakamattomasta" ihmisarvosta. Ainoa luku, jota ei voi matematiikan mukaan jakaa on NOLLA!

    Nämä ilmeisesti tarkoittavat, että on joku "ihmisarvo" ylipäätään olemassa.. Ei ole siis tosiasiallisesti luonnonlainomaisesti, vaan se on itse ihmisen keksimä, ei ole edes minkään Jumalan sanaa, koska Jumalia ei ole olemassa.

    Jos puhutaan elollisen olion arvosta noin ylipäätään, niin esimerkiksi villieläimen arvo afrikassa on paljon suurempi mitä ainoankaan kuukkerin, koska kuukkerit tappavat kaiken elollisen tieltään.

    Jos maailmassa on vaikka 1000 gorillaa ja miljardi neekeriä, niin on helppo päätellä, että gorillan eläinarvo on helvetin paljon suurempi mitä jonkun kuukkerin itsekeksitty "ihmisarvo"

    Edes teoriassa joku suvakin keksimä ihmisarvo ei voi olla läheskään ääretön, koska maailman resurssit eivät riitä minkään loputtomasti lisivien afrikkalais tai muslimilaumojen elättämiseen tai näiden "ihmisarvosta" huolehtimiseen..

    Arkkihiippari tietty puhuu että "meidän" on tehtävä sitä ja tätä ja huolehdittava siittä ja tästä.. Eli se käsite "me" tarkoittaa vain käytännössä etnisiä suomalaisia.

    Käsite "me" muodostuu vain silloin, kun pitää maksaaa jonnekkin tai ottaa "vastuuta" jostain.. Muutenhan ei monikulttuurisuusteorian mukaan ole mitään "meitä" vaan esimerkiksi somali on heti rajan ylitettyään Suomeen yhtä suomalainen kuin siis oikea suomalainen.

    VastaaPoista
  4. Uutinen on maksumuurin takana, mutta jutun alussa muistutetaan, että: "rasismi rinnastuu syntiin" Tällainen tulkinta on samaa kristinuskon sotkemista nykyajan kommunistiseen ihmisoikeus-uskontoon, kuten väite siitä että homous on (nykyään) kristinuskon näkökulmasta yhtä arvokasta kuin miehen ja naisen välinen avioliitto.

    Missään raamatun doktriineissa ei tietenkään puhuta rasismista, koska termi on neuvostoliitossa trotskin keksimä käsite eurooppalaisten alistamiseen. Nostamalla nykyajan trendi-arvot ja käsitteet kristinuskon tulkinnan yläpuolelle Tapio Luoma rakentaa tee-se-itse-uskonnon, jossa poimitaan sääntöjä ja ohjeita sieltä täältä, mitkä nyt sattuvat sopimaan tämänhetkiseen maailmankuvaan ja hyvän fiiliksen politiikkaan.

    Luoman lausahdus rasismista voisi infantiiliudessaan olla yhtä hyvin jonkun lukiolaistytön kirjoittama. Tämä "erilaisuuden pelko" liittyy usein ainakin omalla kohdallani äänekkääseen ja uhkaavaan käytökseen julkisissa tiloissa, vihaisiin tai vaikeasti tulkittaviin ilmeisiin ja eleisiin sekä omaan ärtymykseen siitä, että joudun miettimään sellaisia kysymyksiä, että missä ei kannata liikkua viikonloppuna tiettyyn kellonaikaan, koska siellä tilastollisesti kohonnut riski joutua jonkun monikulttuurisen sattumuksen uhriksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikkaisen kun muokkaat sitä komentoriville tulee kehotetta niin pääsee lukemaan.
      Kopioi tästä nämä

      https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009757516.html

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009743215.html

      Poista
  5. Missään nimessä ei pidä suostua siihen, että punavihreät sekoilijat saavat määritellä rasismin. Hehän välttävät sitä tietoisesti, koska silloin he voivat ujuttaa käsitteen alle kaikenlaista itselleen sopivaa. Jos on seurannut akateemisia aiheesta kiinnostuneita punavihreitä, on ehkä huomannut, että nykyään rasismia on jääkiekko, luonnontieteet, osaamisen mittaaminen kokeilla, ihmisten kohtelua samalla lailla riippumatta etnisestä taustasta ja täysin perusteeton ajatus että valkoihoiset eivät voi kokea rasismia.

    Somessa itketään paraikaa, että erilaiset muslimijärjestöt eivät saa kertoa rasismista ja syrjinnästä hallituksen selvitykseen. Kenellekään ei ole juolahtanut mieleen, että on järjetöntä kysyä aiheesta ihmisiltä, joiden uskonnossa määrätään valehtelemaan, jos siitä on etua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viitsisikö joku tutkija selvittää sen, mistä johtuu se, että mitä useampi suomalainen omassa arjessaan joutuu tekemisiin määrättyjen ihmisryhmien kanssa, sen kriiittisemmäksi hän käy näiden ryhmien maahanmuuttoa kohtaan. Ei ole seurauksia ilman syitä. Pelkkä ihonväri ei ole se syy.

      Poista
  6. Puhekielessä käytetään muun muassa tällaisia huumoripitoisia sanoja kuin ”herkkuperse”, ”tattispala” ja ”mokkakikkeli”. Viimeksi mainittu on kuulemma rasismia. Millä perusteella? Onko Suomessa viranomainen, joka kanonisoi rasistisia sanoja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vihreä Lanka julkaisi joitakin vuosia sitten herkullisten mokkakikkelien reseptin. Ei kun kaikki leipomaan, niin hauskaa! Yhtä hauskaa vähintään kuin Ylioppilaslehden naistoimittajien tortun vääntäminen housuun bussissa. Sen jälkeen vihreät ovatkin menettäneet kokonaan huumorintajunsa...

      Poista
  7. Jani Mäkelän haastattelu on hyvä ja kertoo perussuomalaisia ajatuksia tästä "rasismi" touhotuksesta.
    Olisi toivottavaa, että niin sanottu suvaitsevaistokin lukisi sen ja miettisi omaa ajatteluaan - onko se ihan kohdillaan?

    Tosiasia kun on, että pieni kansa ei pysty elättämään työtä tekemättömiä lusmuilijoita tai sanotaanko elintasopakolaisia määräänsä enenpää.
    Toinen tosiasia on matujen kyvyttömyys ja sopeutumattomuus. Eivät he sopeudu ja elä maassa maan tavalla vaan pyrkivät elämään omassa kuplassaan.
    Harva heistä loistaa koulussa ja pääsee hyville jatkopaikoille. Yksinkertaisesti siitä syystä ettei maan kieltä opetella kunnolla niin ei se opiskelukaan suju eikä taida heidän kulttuurikaan tukea tukea korkeampiasteista koulunkäyntiä tai opiskelua?
    Koraanikoulun opeilla kun ei vaan pärjää länsimaissa. Se on syytä ymmärtää ja tunnustaa.

    Ja kun heitä tulee jollekin alueelle riittävästi, valkoisilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa muualle. Johtuuko se rasismista, jota matut kohdistavat kantaväestöön vai miksi muutetaan pois?

    Vihreiden Osmo Soininvaara kirjoitti hyvän näkemyksen blogiinsa otsikolla "Maahanmuuton vaikeat kysymykset".
    Näitä näkemyksiä soisi vihervasemmistossa kuuluvan enemmänkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina kun päivitellään maahanmuuttajien vaikeuksia ja kuinka paljon heille pitäisi antaa tukiaisia kannattaa muistaa, että monissa kouluissa parhaat oppilaat ovat maahanmuuttajataustaisia. Mutta eivät islaminuskoisia.

      Poista
    2. Katso itse. Tietenkään oppilaita ei luokitella uskonnon perusteella, mutta kaikki soijapojat, jotka ovat niin herkkiä että pystyvät havaitsemaan viestinnän kaksoismerkityksiä pystyvät kyllä tekemään oikeat johtopäätökset ihan nimien perusteella.

      Poista
    3. En muista näissä huippuarvosanoja saaneiden ylioppilaiden esittelyissä olleen kovin paljon maahanmuuttajataustaisia.

      Poista
    4. Ja mitä väliä vaikka olisikin? ei muutama pärjäävä muuta kokonaiskuvaa mihinkään. Ja sehän se vasta rasismia olisi jos väittäisi että maahanmuuttajissa ei ole pärjääviä lainkaan. Päinvastoin, eräissä ryhmissä heitä on paljonkin, hieno juttu. Mutta toisissa ryhmissä valitettavasti vain hyvin hyvin harvoja. Muistan vieläkin pojan vanhojen tanssit, muslimi veli oli saapunut paikalle tanssimaan siskonsa kanssa, vaikka ei lukiota ollut sisäpuolelta nähnytkään. Mulkoili vihamielisesti kaikkia muita koko paikalla olo aikansa. Siinä sitä oli sopeutumista kerrassaan.

      Poista
    5. Riikka Purran blogi 4.8.2023 "Kaksi vuotta".
      Pitää sisällään kaksi vuotta sitten pidetyn linjapuheen PS puoluekokouksessa.

      https://riikkapurra.net/2023/08/04/kaksi-vuotta/

      Perussuomalaisten puoluekokous 2023 järjestetään viikon kuluttua Tampereella.

      Poista
  8. Kalergi-suunnitelma5. elokuuta 2023 klo 13.16

    Ainakin läntisiä valta- eli propagandamedioita kontrolloivat planeettamme ylimmät globalistirikolliset ovat onnistuneet masinoimansa "rasisminvastaisen" sodan ("hajoita ja hallitse") avulla peittämään mistä mm. Eurooppaan tapahtuvassa mutavyöryssä on kysymys:
    Ensinnäkin Euroopan Unionin aatteellisen isän kreivi Coudenhove-Kalergin suunnittelemasta ainakin Euroopan valkoihoisen väestön matalan intensiteetin kansanmurhasta korvaamalla se vähitellen värillisten vyöryllä ennenkaikkea Afrikasta ja Lähi-idästä.
    Toiseksi jatkoajan saaminen Wall Street -banksteri Rotschildin kontrolloimalle velkaponzi-rahajärjestelmälle velkaannuttamalla valkoihoisten asuttamat maat masinoidulla värillisten vyöryllä.
    Oma lukunsa on tietysti ihmissalakuljettajien tuottoisa liiketoiminta kuljettamalla Välimeren yli Eurooppaan afrikkalaisia "hädänalaisia", jotka tietävät saavansa huiman elintasonsa korotuksen varsinkin tiettyjen Euroopan maiden anteliaasta sosiaaliturvasta - työtä tekemättä. - Tuon liiketoiminnan pysäyttämiseksi tarvittaisiin vain muutama sotalaiva hinaamaan ihmissalakuljettajien laivat tai lautat matkustajineen takaisin Afrikan rannikolle, mutta poliittinen tahto puuttuu ylimpien globalistirikollisten käsikassaroina toimivilta maanpetturipoliitikoilta.
    Ylewatch-blogisti sanookin osuvasti: "Todellista rasismia onkin anti-rasismi, koska siinä haluataan tuhota rodullinen moninaisuus. Tässä kaunaideologiassa rotujen olemassaolon katsotaan olevan suurin este antirasistiselle, etnisesti ja kultuurisesti yhtenäiselle maailmanvaltiolle, jossa ei ole rotuja ja eri etniteettejä vaalivien kansakuntien rajoja. Jäljellä jää vain helposti hallittavien juurettomien ja persoonattomien kuluttajamassojen ankea globaalikommunismi teknojohtoisella kapitalismilla.", http://ylewatch.blogspot.com/2023/07/yle-lietsoo-taas-rasismia-suomalaisten.html

    VastaaPoista
  9. Minulle on tämän hetken kiihkeän rasismiöyhötyksen keskellä muodostunut käsitys, että ne henkilöt, joilla on suurin tarve lausua mahtipontisia (omasta mielestään yleviä) sanoja ihmisten jakamattomista oikeuksista ovat valitettavasti niitä ihmisiä, joiden sielunelämää ei todellisuudessa hallitse luottamus omaan "hyvyyteen" ja siihen, että kykenee kohtaamaan kanssaihmiset asiallisesti. Siitä (kova) puhe mistä puute.

    Toinen huomio on, että jos bussissa reagoin juopuneeseen, minua häiriköivään suomalaismieheen ärtymyksellä se on ymmärrettävää. Mutta jos samanlaisella ärtymyksellä reagoin agressiiviseen, minua häiriköivään maahanmuuttajaan se on törkeää rasismia ja minun tulee kouluttaa itseni pois tällaisista ajatusrikoksista.

    Olen sen verran iäkäs kansalainen, että vartuin aikuiseksi hyvissä ajoin ennen vuotta 1990. Minulle ei koskaan tullut mieleeni, että minun olisi pitänyt suhtautua muualta maailmasta kotoisin oleviin ihmisiin mitenkään erityisesti. Tai että olisin kuvitellut olevani jotenkin parempi ihminen kuin muiden kulttuurien väki. Nämä olivat itsestään selvyyksiä. Varmasti myös monelle muulle suomalaisille.

    On ikävää, jos joku kokee meidän Suomessamme niin pahaa rasismia, että voi jatkuvasti huonosti. Todella ikävää. Mutta silloin pitäisi ehkä harkita paluuta omaan kotimaahan, jossa paha olo lakkaa. Toisten ihmisten ajatusten ja käytöksen hallitseminen sellaiseksi, että se itseä miellyttää kun on mahdotonta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulehan nyt, tytöt yliopistossa ovat pitkään pohdittuaan päätyneet siihen, että jos et aktiivisesti vastusta rasismia ja mielistele maahanmuuttajia olet rasisti. Samoin jos ajattelet ihan yksinäsi väärällä tavalla.

      Poista
  10. Ihmiset nyt vain ovat luonnostaan tribalistisia, ja haluavat asua etnisesti homogeenisissa kotimaissa. Tähän ei tarvita edes Eurooppalaisen kolonialismin historiaa: Japanilaiset ja Etelä-Korealaiset ovat ksenofobisia monokultturisteja ilman orjalaivojen tervaa.

    Sen sijaan, että Luoma kysyisi, miksi hän on tribalistinen, hänen tulisi kysyä, miksi vain eurooppalaisilta pyritään systemaattisesti kitkeä oikeus tribalismiin – ja miksi hän kokee tarvetta osallistua tähän kitkemisjärjestelmään kirjoituksellaan.

    VastaaPoista
  11. Suomalaisia vaaditaan jatkuvasti irtisanoutumaan kaikenlaisista ajatusrikoksista. Kukaan ei näytä vaativan eri maahanmuuttajaryhmiä irtisanoutumaan omien maanmiestensä tekemistä törkeistä rikoksista ja tuomitsemaan niitä. Huolimatta siitä, että nimenomaan tämä rikollisuus on osasyynä suomalaisten esittämiin kysymyksiin turvapaikkojen oikeutuksesta.

    VastaaPoista
  12. Äärivasemmistolaisen TS:n Extra-liitteessä oli juttu Naantalista lähtöisin olevasta naisesta, joka oli mennyt naimisiin afrikkalaisen kanssa. Juttu sinänsä oli aika asiallinen, mutta kyseinen nainen syyllistyi samaan virheeseen kuin Luoja luoma (ja löylyn lyömä?) arkkipiiska. Hän ajatteli, että suomalaisten vittuuntuminen loisimaan tulleita lähi-itäläisiä kohtaan olisi erilaisuuden pelkoa. Ei hän tätä näin suoraan sanonut, mutta tarina oli ainakin kirjoitettu niin, että sellaisen käsityksen helposti sai.

    Aviopuoliso, afrikkalainen musta mies ei nostanut verenpainettani, koska hän on täällä viettämässä kesää anoppinsa luona. Hän ei jää tänne veronmaksajien taakaksi, eikä ryöstelemään ja raiskailemaan vääräuskoisia. Hän palaa syksyllä perheineen maatilalleen Afrikkaan.

    Tämä epäoikeudenmukaisuuden tunteen ja rasismin tahallinen sekoittaminen varsinkin mediassa korpeaa todella paljon.

    VastaaPoista

Kommentointi tähän kirjoitukseen on vapaata ja toivottavaa. Pyydän kuitenkin noudattamaan kaikissa vastineissa hyviä tapoja ja asiallista kieltä. Valitettavasti tämä asia karkasi käsistä kesällä 2022, minkä seurauksena olen 15.8.2022 alkaen poistanut epäasiallista kielenkäyttöä sisältävät kommentit riippumatta niiden asiasisällöstä.

Kiitos ajatuksen lukemisesta

Tervetuloa uudelleen!